Saturday, June 29, 2013

Det rusar.

Har druckit lite vin och tittat på Glastonbury. Imorgon åker mamma hem.  Jag och T och Malie åkte till affären ikväll för att handla. Malie skrek med sin silent reflux. Åkte till stan på förmiddagen. Starbucks och många ärenden. Är så trött så att jag knappt fungerar just nu. Like a robot. Det rusar på så snabbt, sedan Malie föddes. Allt rusar. Känns som det var igår jag vaknade med pirr i hela magen, fredagens den 3dje maj. Luften vi andades och dörren på bilen som slog igen. En tom bår med vita lakan och där skulle dem skära upp mig. Tyngdlös. Och när hon föddes. Min älskade, älskade bebis. Hon ler så mycket nu, så mild och len och känslig. En liten tjock korv som doftar söt mjölk och paradis. Min himmel. Älskar, älskar, älskar. Rusar hjärtat, rusar livet. 

No comments:

Post a Comment