Thursday, August 11, 2011

UmammaUma Satsuma 7månader.

Älskling.Du fyller 7 månader imorgon.Du växer så mycket för tillfället.Du är öm och mjuk,och galet rolig.När du ler,ler du så att solen lyser inom hela mig,du ler med hela kroppen,så otroligt busigt och lyckligt.Hela ansiktet blir till ett russin och mitt hjärta klappar hårt av kärleken till dig.Vi var hos Osteopaten i tisdags,och provade en ny metod.Du är en "hard cookie" att lösa som de säger,men jag skulle aldrig vilja ha dig på något annat sätt,ändå.Du är mammas flicka.Och trots att jag stönar och klagar ibland när du sparkar mig och klöser,vet du nog att jag älskar det egentligen.Älskar att du suckar av lättja när jag lägger dig vid bröstet.Älskar hur hela du sprattlar till av omedelbar lycka när du ser mig och nästan gör illa dig själv,av bara farten.Ditt lilla huvud guppar glatt upp och ner,smäller i golvet av lycka,men du blir aldrig ledsen.Så länge du får vara hos mig.Du är så självklar,i vår lilla familj.Som om du alltid varit här.Pojkarna älskar dig.Din pappa är så kär i dig.Älskar att titta på er i smyg,när han matar dig,leker med dig.Din pappa har ett stort lugn och tålamod när dig gäller dig och din Bror.Han sitter med dig länge,länge,och leker.Han är så himla kär...Ni är lika varandra.Jag tycker så mycket om att se honom,i dig.Jag vet att han är och kommer att vara en så bra pappa till dig,när du blir stor.Pappor är viktiga.Mycket viktiga.

Du har världens största ögon.Och en väldig mjukhet över dig,som gör att ingen kan bli arg.Ibland blir din Bror irriterad när du tar hans leksak,han tar tillbaka den med en ilsken grymtning,men sluter sedan ögonen och lutar sig fram för att kyssa din panna.Han kan inte låta bli.Han tycker om att kittla dig och lägga sig bredvid dig nära,nära och skratta tätt intill ditt ansikte.Jag ammar dig fortfarande till sömns,det är så mysigt.Det är våran lilla stund.Sedan lägger jag dig försiktigt i din egna säng,på mage.Ibland sover du på sidan också.Första delen av kvällen sover du helt okej,ibland i tre timmar i sträck.Men just nu ikväll,när jag skriver,vaknade du efter en timme redan.Men du är så himla sömnig då,ammar kanske fem minuter tills du slocknar igen...Om nätterna vaknar du ofta för att amma....Du vill vara nära.Du vet att jag finns därute i mörkret,så du vill komma upp.Det är nog alla de där nattliga amningarna som gör att hela du är som en falukorv.Min knubbiga prinsessa.Du är underbar.Helt underbar.Du vaknar varje morgon,klockan fem,med världens största leende.Drar i mig och sparkar mig och biter,nyps och rivs tills jag ger upp och går upp med dig.Du är så lycklig och fäktar med armarna och ger ifrån dig små utrop av glädjetjut.Jag försöker viska att du ska vara tyst,så att du inte väcker Bror,men det går inte förstås.Du är galen och vild,Och brorsan följer efter.Han vaknar ur sin mjuka dvala och vill upp han med.Vill upp och leka med Dig,vill börja dagen.Alla mina mornar och dagar med er två är mitt allt.Ni två är min heliga glädje och min allra största lycka.

.Du är så himla nära att krypa nu.Du står och gungar som aldrig förr,lyckas kravla dig framåt.Nu gör du stora framsteg varje dag,det kommer inte att dröja länge nu...Osteopaten vill gärna att du kryper innan du går,hörde du det din lilla toka!?Kryp först onge!...Favoriten är nämligen att stå på dina mjuka,runda fötter på mig och hoppa.Om jag gav dig en hoppgunga skulle du nog stanna där hela dagen.Hopphopphopphopp.Lilleskutt.Du är som en blandning mellan lille skutt,lilla my och nasse.Den bästa av kombinationer,må jag säga.Som chokladpralinen i asken man sparar till sist....Jag har svårt att förstå,att det redan är 7 månader sedan du kom.Det var så fint när du kom,Uma.Jättefint.Och jag var så himla lycklig och kunde inte titta mig mätt.Jag är så glad att du är Du.Att just Du är min dotter.Jag har alltid undrat hur min dotter skulle vara,om jag någonsin skulle få en.Du är den bästa.Du är så självklar.Det är klart att det är just DU som är min dotter.Så mjuk,rolig,intensiv,vild,sprattlig,mysig,ofta obekväm,ofta glad.Allt mindre ledsen.Mycket intelligent.Vem har du fått intelligensen från!??..Inte från din mamma iallafall haha.Du har så bra koordination och är så vaken.Stark,envis.Samtidigt som du är en sådan liten plutt.Du fick sitta i din Brors gamla stol,för första gånge igår.Jag häöll på att kissa på mig av skratt.Stora,vakna ögon,och en liten hallonmun,som en väldoftande nyponros satt du där med skeptisk min..Världens minsta knubbsäl i en stor,plastig,ilsket blå barnstol.Du äter bättre och bättre för varje dag,thanks jesus.Du tycker inte så mycket om banan och gröt,utan tycker mer om sötpotatis,äpple,katrinplommon..Allt som är lite surt tycker du om..Lite tangy liksom.
Inga tänder på g,ännu.Lilla gumman.Det blir roligt va,när de kommer?
Då kommer du ge din lilla mamma en haaard time,eller hur älskling?

Du styr min värld min älskling.You rock my world.Det är en underbar värld,med dig här hos oss.
How wonderful life is,now you're in the world.
UmaBelle Karamell Piggelina.Uma Isobel Eva.Min dotter,mitt allt.

Jag älskar dig för alltid,dotra mi/mamma


No comments:

Post a Comment