Monday, March 4, 2013

Som en trasig liten skorpa.


 31 + 0

 
I väntan på storebror.

 Morgonkula.

 Krasslig skorpa.

Måndag och vi är lite sega. Uma är lite värre idag igen, fröken sårbar, trasig skorpa. Blir alltid så himla ynklig och klängig när hon mår dåligt, min lilla plutt. Vill bara sitta famnen och bli buren som en liten kängurubebis. Energin när vi är ute är det dock inte något fel på, hämtade upp Lughán vid lunch från lekis och passade på att utforska skolgården. Samlade pinnar och pratade. Sen gick vi till affären för jag fick akut chokladbehov, barnen älskar också mörk choklad så de fick sig en bit. Resten av dagen har vi mest myst under filt, läst böcker, lagt pussel, sjungit och ritat. Jag gjorde grönsakssoppa till lunch och T kom hem redan klockan 17.00 från jobbet. Lyx! :) Det märks att vi går mot ljusare tider också, stor skillnad när det fortfarande är ljust runt fem. Barnen blir som tokiga när de ser T i fönstret. Uma somnade som ett litet ljus på kvällen. Lughán också. Läste "busiga bebben" som nattsaga för första gången under den här graviditeten, läste den mycket när Uma låg i magen men då var han ju så liten. Lughán är världens finaste med magen. Klappar alltid, pussar och vill gosa. Pratar om vad bebisen tycker om att äta och dricka. Världens finaste lilla storebror. Min kärlek. Det har varit en mulen dag i York, hoppas på lite sol imorgon. Beroende på hur Uma mår tar vi kanske en sväng till stan. Sitter och hetsäter kvällsmackor och frukt innan bad och sängdags, räds gravidhungern jag får kring midnatt. Igår fick jag gå upp igen för att äta som en grottkvinna. Katten satt bredvid med huvudet på sne och tittade på mig som om jag vore en alien, i min morgonrock, ilsket ätandes smörgås med tjockt lager ost. Annars är det bra. 31 fullgångna veckor idag. Vild och varm.


No comments:

Post a Comment