Saturday, March 2, 2013

Gravidpluffs



31 fullgångna veckor på måndag och nu börjar gravidpluffset smyga sig på. Har gått upp 14 kg hittills och trots att det är mindre än vid tidigare graviditeter så får man iallafall den välkända svullnaden överallt. Inte ben, fötter eller händer/fingrar än, men ansiktet blir rundat och liksom pluffsigt. Tuttarna växer. Rumpan och låren växer. Tycker att det är lite mysigt haha! Får se hur jag känner om ca 8 veckor då man inte har så långt kvar, men nu. Nu är det ganska mysigt :) Tycker om att kalla mig tjock och att vara tjock, brukar hota T att hoppa på honom med min runda gestalt. Blir ju alltid barbamamma under mina graviditeter, boom-magar :) Längtar så himla mycket efter att få träffa bebis och se vem hen är, men försöker hålla i mig själv. Tålamod. 2 månader kvar, ganska lng tid trots allt.

Lördag! Jag har chillat hittills med min onda hals. T sa - " ligg du!" och jag som vanligtvis får rastlöst sprattel i benen av att stanna i sängen låg och drog mig till klockan nio. Lulle vaknade kring 6 och ville väcka Uma, det är svårt det där. Försökte locka honom in i vårt sovrum och mysa i sängen istället men lilla grodan a.k.a Uma hör även viskningar tydligen så då kom det ett glatt rop inifrån hennes rum. Båda barnen är så trötta för tillfället, ingen av dem sover ju under dagtid längre och har inte gjort på länge nu, så det är klurigt när en av dem vaknar tidigt och väcker den andra. Man kan inte slamra så mycket heller då vi ligger vägg i vägg med grannarna, måste alltid gå ner. Nu är klockan 6 inte så tidigt i jämförelse med 4.30- 5 som var trenden ett tag haha, men sömn är ju så viktigt. Särskilt när de båda är lite förkylda. Båda snorar. Ute i trädgården nu, jag skulle fixa med några texter men min Twiggy som löper stör och lägger sig över tangentbordet hela tiden och vill bli kelad med. Efter lunch ska jag ta tag i huset men det har varit en så skön morgon. T ska ta med Lughán och käpa målarfärg, jag och Uma ska leka och städa.

No comments:

Post a Comment