Thursday, March 21, 2013

Light, light, light.

Efter två veckor av sjukdom och regn och rusk verkar det som om att väderguden ville ge mig lite sol idag. Att vakna tidigt till, att sträcka sig i sängen och gäspa till. Att gå ut och leka i trädgården med, att njuta av. Huden dansar av D-vitamin och jag skiter i frosten och kylan så länge strålarna är varma. Har bakat tårtbottnar och vi har ätit lunch, jag har strukit kläder och barnen har bråkat. De har lekt i trädgården och min kåta katt har rymt ut i buskarna. Tårtbottnarna är av choklad, typ browniekonsistens och ska vara färdig med ganache, fyllning och allt tills på söndag. Min lillasyster fyller 20 och vill fira den med oss(!), familjen kaos och barnaskrik alltså. Så gulligt! Hon åker till London och killen sin på tisdag så vi festar till det nu. Det är mycket med allt, hus och barn och förberedelser och magen som växer sig stor. Trött. Huvudet är fixerat redan och det gör ont när jag går, mitt bäcken svagt och ligament och nerver vibrerar. Men bebis mår bra. Mitt hjärta! Längtar ihjäl mig trots att jag egentligen inte borde, det är ju trots allt dryga 6 veckor kvar till beräknat datum. Tisdag i nästa vecka är även Lugháns sista lekisförmiddag för sen är det påsklooov. Påsklov på engelska betyder 2,5 veckor av ledighet och chokladätande. Påsk som i vanliga fall brukar vara vår och varm är i år kyligare än någonsin, ovanligt sen med andra ord. Kan ju alltid hoppas på att det betyder en lång och varm sommar ;-)

No comments:

Post a Comment