Saturday, March 2, 2013

Ett risigt Umintroll.




I detta nu står min avelshingst i bara kallingarna och målar väggarna i vardagsrummet haha. What a hero. Och fin utsikt för mig, här har jag legat hela kvällen, i fleecefilten med grodan på, med kopp te och bok och pratat med Honom. Inte ofta egentligen som vi gör det. Bara pratar i 2 timmar non stop. Antingen ser man en film tillsammans eller så sitter man med sitt, telefon eller laptop eller tv-program eller bok eller skrivblock om kvällarna. På varsitt håll men ändå tillsammans, byter enstaka meningar och ord och jag kan babbla på lite om barnen och dagen som gått.

Vardagsrummet blir fint. T är himla livsegen och praktisk, han utför de flesta sysslor med stor precision och vet alltid hur man fixar saker praktisk. A lonely wolf. Om man någonsin skulle hamna på en öde ö så är T en person alla skulle vilja ha med sig. Han skulle dra fram yxan och få saker gjorda. Ibland ser jag honom framför mig som han kommer se ut när han blir gammal. Med grånat hår och skrattrynkor runt sina varma, bruna ögon. Påtandes i trädgården och vattna allt med omsorg. Det finns ingen som kan titta på en på samma sätt som han. Han lägger märke till varje detalj men med så mycket kärlek. Han ser dig. Han säger inte mycket men ögonen och händerna säger allt. Och ser skönhet i allt det fula. Han tycker bäst om mina avigheter och det är så speciellt.

Mitt lilla Umintroll har mått sämre och sämre ju längre dagen har gått idag. Hon min lilla som aldrig blir sjuk. Röd och randig i ansiktet och himla snorig, hostig, ynklig. Blev så trött på slutet av kvällen och ögonen rann och rann. Pekade på alvedonflaskan i badrummet hehe! :) Smart tjej. Hon fick stanna hemma med mig och vi myste och la pussel och ritade medan Lughán följde med T, tydligen hade han varit dunderenvis med att bära allt på affären så det tog dem en timme att släpa påsen med kattsand till bilen ;-) Lughán var övertygad om att det var kattmat och var inte imponerad när jag försökte förlara att kattsand funkar ungefär som Twiggys toalett. Hon bajsar i det. Lughán var chockad, arg och irriterad över min dumhet haha! Älska. Han myser ju så himla mycket med min mage och idag tog han fram en plastskål och placerade under tröjan. Frågar ofta om jag har mjölk i mina tuttar.

Nu ska jag och mitt feberhuvud gå och lägga sig också. 


No comments:

Post a Comment