Friday, March 1, 2013

Dagsformen. 30 + 4



Här är min dyrbara last. Som har sprattlat glatt hela dagen lång. Värker och ömmar och utför akrobatiska tricks, verkar som jag väntar ytterligare en galning. Välkommen in i familjen crazy bananas säger jag! Efterlängtad, efterlängtad, så innerligt efterlängtad. Varm och go därinne. Keep growing little one. Njuter av sparkarna. Vi ska snart gå och lägga oss, är så sjukt trött och snorig, men måste få i mig lite hamstermat först. Får sådana hungerattacker annars så jag måste tvinga i mig. Musli med soyamjök och kanel. Gnaga, gnaga, gnaga. Magen är så känslig för tillfället och jag får ont av det mesta, gjorde misstaget att äta för mycket pasta vid lunch och det fick jag betala för sen. IBS - kramper. Har ju varit så trött de senaste dagarna och imorse när jag vaknade förstod jag varför. Förkylning på ingång! From hell! Ont i kropp och knopp och hals och lederna känns igenmurade. Behöver oljas upp och svepas in i en ullkofta, i säng med en bok typ. Men det var bara att knata upp tillsammans med barnen. Besök fick vi också! Så ansvarsfullt av mig som inte bokade av i tid ;-) Städmani fick jag också en timme innan typ. Låg på alla fyra i trappan och dammsög och gnodde. Måste ta det lugnt. Kollapsade runt lunchtid men fick världens finaste brev på posten så det var fint :) Ritade med barnen och det ger alltid mycket energi. Och gott kaffe på det så var jag nästan som vanligt igen. Lite feberskakig var jag nog runt eftermiddagen dock. Så tack för helg! Fast med erfarenheten jag har så vet jag att helger inte betyder vila hehe, ännu mer stök och en karlslok som dumpar skit på golvet. Ujuj. T är underbar och erbjuder sig att ta ut barnen en sväng på promenad men då vill ja alltid följa med, har svårt för att slappna av utan barnen. Lättast är nog om de går ut i trädgården, så kan jag slappna av mer. Annars vill jag alltid vara med. Hoppas sömnen läker förkylningen i natt! Brinner på sparlåga. Lille arma kroppen. T kom hem en timme tidigare än vanligt, runt 17.00 ungefär, så mellan 18.00 och 18.30 efter maten medan barnen tittade på The Simpsons(I know, det är det enda program de tycker om haha) så tassade jag uppför trappan, tappade upp ett bad till barnen och snarkade i sängen och pratade med mamma. Sen bada barn och jag lät T göra det mesta, jag kröp ner i Lugháns säng så länge. Fick sällskap av en Uma efter ett tag och sen kom Lughán, brandbilströja på, bok, puss, godnatt. Sen tröttchocken. Städade och röjde undan och har sen svarat på mail och pillat lite. Nu gnager jag som sagt. Sen sängen. Ljuvliga sängen. Ögon som svider.

No comments:

Post a Comment