Thursday, December 27, 2012

Idag.

Idag har vi städat och pysslat,  rensat och lekt. T var ledig från jobbet och gjorde ärenden, Uma sov middag för första gången på länge. Jag åkte in till stan en snabbis och trängdes med shoppinggalna peeps. Köpte glänsande ny 2013 kalender. Älskar det. Tomma sidor, dagar, veckor, månader. Att fylla med livet och andetagen, shit vilken lyx att få leva!! Jag och Lughán kröp upp i soffan framför en film under en filt och åt choklad. Nu när han går lite på förskola så infinner sig verkligen den där känslan av att ha lov. Myser och leker och pratar. Älskar barns intresse, nyfikenhet och driv. Så kreativa och tvekar aldrig inför att prova nya saker och utföra experiment. Det är ju processen som räknas och inte målet/slutprodukten. Åh vad jag önskar att de hade sagt sånt till barnen när man var liten. Komplex som ekar in i skolålder och vuxenliv. Önskar att jag kunde kapsla in den där rosaglittriga livsaptiten och självförtroendet i en liten välspunnen puppa utan nyckel att bevara i varma bröstet forever.

Någonstans i York befinner sig mina föräldrar och imorgon träffar de barnen.  "Mormor och morfar kommer pussa mig" - Lughán. Vi längtar.

No comments:

Post a Comment