Sunday, December 9, 2012

En sovmorgon med laptop.

Här ligger jag naken i min säng. Klockan är 07:56 as I write, och jag har sovmorgon. Med min laptop. Barnen vaknade en himla bra tid imorse, runt sjusnåret. Det är mer HUR dem vaknar som är problemet. Lughán slår monotoniskt dörren mot väggen, uppfodrande... Bang, bang, bang. Min underbara katt som jag vanligtvis älskar i bitar jamar så hälften kunde räcka, ett besatt krafsande och skrik som får vilken människoröst som helst att blekna. Uma är väl mest tam. Hon skriker mest ett försiktigt "baaajs!" och man rusar in för att finna henne med avdragen pyjamas och en hand nere i blöjan. Mina mornar, mitt humör. I heart you. Sen blir allt så mycke bättre när man glider ner för trappan och får första kramen, frukost som dukas fram och adventsmys. Och kaffe. Helst två koppar, och ett glas apelsinjuice. Men nu ligger jag här som sagt. Så ovanligt att jag inte riktigt klarar av det. Måste dra upp laptopen i sängen med mig och skriva av mig. Och stackars min kille som tror att jag sover.

Haha, han känner mig för väl. "I know you're awake baby, do you want me to put a bath on for you?  Ja!!! Tack!!! Världens bästa man.

No comments:

Post a Comment