Sunday, December 16, 2012

I säng.

Vad roligt att det fungerade. Älskade ju min mobilblogg och det har känts så himla tomt utan den. Lämnade min heta gladiator för den varma sängens skull, det är redan för sent egentlige, med tanke på de senaste nätterna av snor, hostyra, och drömmar om hundar som bits och blodiga händer(Lughán drömmer, Uma krasslig) så borde jag verkligen hoppa i bingen. Läser om andra föräldrar som är så himla duktiga på att lägga sig i tid, men jag sitter alltid envis kvar i soffan och gnager på ett par torra brödpinnar. Allt för egentidens skull. När ska man annars jobba liksom? Min hjärna är mitt jobb. Mitt skrivande och mina network kontaker med människor över hela världen.Obetalt men tillfredsställande. Alltid lika kul när folk ifrågasätter hemmamammor och säger saker som "Ja, om man inte vet vad man vill göra med sitt liv så kan man lika gärna stanna hemma." Man fortsätetr att utvecklas, tro't eller ej, fast man är hemma med sina barn. Mer så än någonsin. Det är nog den mest hardcore bootcamp utbildningen man kan gå, hemmaförälder i ett annat land. Man kan inte fly från sig själv, utan man får vända in och ut på varje litet rynkigt skrymsle av unken självkänsla eller dåligt tålamod. Suck it up and deal with it. Världens bästa utbildning är det också, att se sina barn växa upp, att inte missa något. Blir så sugen på att resa. Under två års tid har jag lärt känna världens bästa kvinna/mamma/super-pro. Hon bor i Australien. En dag kommer jag till dig. Äta kolsyrade morötter, titta på foton, gråta över allt som varit, men skratta ännu mer.

Helgen har varit lugn. Nejlikor i apelsiner och grå himmel, Lughán kryper nära och vill mysa. Har lovat att baka kladdkaka imorgon. Jag planerar mat och fixar inför julen. Mycket att tänka på när man ska kombinera två kulturer, jultomte-magin man får över natten till juldagen och hur morgonen glimmar och förväntningen då, den vill jag inte ta ifrån dem. Ju mer jag bor i England desto mer naturligt känns det egentligen. Kanske får införa en julbock på julafton. Haha. Som knackar på dörren och står där med halm ur näsborrarna. Barndomstrauma deluxe.

Sova var det ja. Har mycket att skriva ser det ut som, en ordbajs på min upplysta datorskärm.

No comments:

Post a Comment