Saturday, January 28, 2012

What's real.

Just i denna stund sitter jag i bilen tillsammans med en sovande Uma i baksätet.Vi har varit och handlat mat,Uma somnade på vägen hem,så här sitter jag nu.Väntar på att hon ska sova klart.Hade jag väckt henne på direkten så vet jag att det hade varit skrik och trötthets-gråt resten av dagen,det spelar ingen roll om hon sover tio minuter eller en timme,har hon väl sovit en gång så sover hon inte på resten av dagen, oavsett hur trött hon är.Envis.Jag undrar vem hon fått den egenskapen av ;-) Pojkarna har gått in.Det är frost ute men solen lyser.Det har varit en svajig vecka.Tom var med i en olycka med sin van i torsdags.Han klarade sig utan större skador,öm och blåslagen men ingenting som är av.Min kära man.Livet kan försvinna under den korta tid det tar att blinka.Sätta på pastavatten.Byta en blöja.Nysa.Döden kan vara ett vingslag bort.Vi är så välsignade,att få vara här.Varje stund.Med varandra.Att få vara friska,att få ha sin frihet.Är så himla tacksam över allt glitter i mitt liv.Det är bra att inte bara ha det lätt,man ser de sanna guldkorna skimra mycket lättare när man vadat genom gyttja.Lera is good for you,mörkret är bra ibland.Lära sig att skilja på vad som är på riktigt värt något,och vad som bara är tragiskt och falskt.Ta vara på dig själv och de som står dig nära.Falska människor som försöker förstöra för dig,din familj etc...Vinka hejdå till dem!Eller,skit i att vinka.Vänd dig bara om och gå.Glittra vidare.Man måste inte ta hand om alla trasiga själar,försöker de förstöra för dig på det ena eller andra sättet är det bara att lämna.Inte din uppgift att vara hjälte i alla krig.Nu vaknar hon.Uma!Mitt guldkorn.Ett av mitt två livs viktigaste,mest skimrande guldkorn.De som gör att gyttjan blir lätt att gå genom,de guldkorn som glimmar,inte bara i slutet av tunneln utan även lyser upp hela min vägen.Hela min knaggliga,grusiga väg,lyser dem.Lanternor.Mina små.Don't be bitter,oh baby-glitter!
Published with Blogger-droid v1.7.2

No comments:

Post a Comment