Monday, January 9, 2012

Shake it.

Hej fina! <3

Nu har min mamma åkt.Imorse.Och Tom är på jobbet.Idag har jag lyckats synkronisera barnens sovtid,så de sussar sött båda två i skrivandets stund.Men jag ska inte skriva om hur sköööönt det är alltför mycket,eftersom att då kommer dem båda vakna efter fem minuter och skrika ;-)
Det kallas för "sod's law" i England...

Hur har ni det?
Här är himlen mörk på baksidan av huset,men på framsidan lyser solen och himlen är blå.
Jag väljer att koncentrera mig på framsidan.
Trött är jag,som vanligt.Taggar på att vara själv nu framöver,man blir ju lätt så van vid att ha en annan människa runt sig.Efter en vecka med mamma i huset känns det som att hon bor här,haha.Det tycker nog barnen också..;-)

Tråkigt att hon inte kunde stanna till Umas födelsedag,men plikten kallar!Jobbet börjar för hennes del imorgon.

Lughán är inne i en ganska dålig period för tillfället,han tar ut mycket ilska och frustration mot Uma.Han är så hård mot henne,släpper inte in henne.River hene i ansiktet utan anledning,vaktar som en hök över sina leksaker.Han skriker och står emot,brottas och slåss, vad vi än gör,sätta på sig kläder,byta blöja,gå ut,äta,gå och lägga sig,borsta tänder o.s.v..Min lilla pojke.Så full av funderingar och känslor.Igår ville han inte somna så jag kröp ner hos honom i sängen.Låg och lyssnade till hans kvällsprat om vad som hänt under dagen,vad vi skulle göra imorgon.Känner mig rikast i världen när jag ligger där i mörkret.Att trots att jag är lååångt ifrån perfekt som människa/mamma så får jag gåvan av att ligga i en tvåårings säng på kvällen och lyssna till hans tankeverksamhet.Kommer alltid minnas de stunderna.Kommer alltid sakna dem stunderna.

Önskar att jag hade kontakt med en barnpsykolog,skulle behöva prata av mig lite.Just detta med blöjbyte och hans panik när det gäller det.Mycket kan man ta som mamma,slag,skrik,gråt o.s.v,men paniken i honom när jag måste byta på honom är så svår att hantera.Han har så mycket integritet trots att han är så väldigt litet.Även barn har sina gränser som vi vuxna ska vara försiktiga med att överstiga,önskar att jag kunde låta honom gå runt med bajsblöja om det är det han vill,men det går ju bara inte.Blöjor måste bytas.Kläder måste på.Vissa saker som hör livet till som bara måste ske,varje dag.


Anyway.Jag ska sminka mig,förbereda lite lunch till trollen och fundera ut vad vis ska göra i eftermiddag.Antingen parken/trädgården eller stan.Just nu lutar det åt trädgården.En slow start på veckan efter mommojs har åkt hem!

Kram på er!

No comments:

Post a Comment