Sunday, January 22, 2012

Söndag.

Hej vackra ni! :)

Såååå.Helgen har passerat.Det går alltid otroligt fort när Tom jobbar lördagar,zooom så var den helgen förbi.Imorse vaknde Uma runt halv sex-snåret,snoret som spökade.Hon sov hela kvällen och natten på mig.SOm ett varmt litet plåster.Hon har inte feber eller så.Men det blir varmt iallafall you know ;-)...Märks att hon inte får i sig så mycket mjölk nu när hon är så täppt i näsan,titsen mina har varit fulla och knöliga hela dagen.Lyckades precis få henne att somna med dunder-tuttarna!!! ;-)

Hatr ni det bra?Hoppas det...Söndagar kan antingen bli hur bra som helst,eller allmänt ångest-fyllda..Kroppen kryper liksom.Men idag var det en bra söndag,hurra!Det gäller bara att vara lite organiserad inför den nya veckan,så somnar man lättare.

Åt god söndagsfrukost.Sedan lekte vi ett tag,Uma somnade och jag och Lughán gick en sväng in till stan för att köpa blöjor.det blåser otroligt mycket i York för tillfället,riktigt svårt att röra på framåt med vagnen.Har blivit lite paranoid efter en skräckhistoria Tom berättade.I York finns det så otroligt många gamla byggnader,och en gång när det blåste rejält fick en kvinna en gammal sten från en byggnad i huvudet och dog på fläcken!Typiskt liksom.I Stockholm har man istappe-skräck o vintern,och här har man stenbumlings-skräck!Känner att det finns snajdigare sätt att dö på än att få ett halvt kyrktorn i huvudet,liksom.

Iallafall.

Besöket på stan blev ganska kortvarigt efetrsom att Lughán var på lite dåligt humör.Han är tröttis för tillfället,då han allt mer sällan sover middag.Men idag fick han faktiskt dimpa ner i bingen för det gick inte längre.Han låg bara i en ynklig,varm hög tillslut och var så ledsen och gned sig i ögonen!Klart du ska få sova pluttisnutt...

Efter att vi kom hem från stan gick vi ut i trädgården en stund,bara han och jag.
Bara jag och du,pojken min.Skönt att ge honom full uppmärksahet :)

Sedan åt vi lunch.

Hmm,vad har vi gjort mer.Fixat med husbestyr.Det ständiga hjulet.
Jag har lagat mat igen,till middag.Föreberett två olika smörgåsröror till imorgon,till Tom.
England är ju mycket för smörgåsar och röror ;-) Så man får väl haka på trenden..

Spenderar MYCKET tid i köket.Det är min frizon,min terapi.Frukost varje dag,lunch plus middag.Sedan lagar jag ofta extra pajer på kvällarna till Tom och hans jobblunch.Så bakatr jag på fredagar.Nästa vecka blir det kärleksmums....Ja heeeeerregud alltså.

Inte så mycket intressant händer.Det märks att det är ljusare nu.Om kvällarna.Så skönt.

Uma är så varm ocg glad och galen.Är så himla kär.Idag innan läggdags satt hon länge,länge naken i fotöljen med mig.Lilla gryn.

Mamma älskar diiiig.Älskar ihjäl dig.

Ursäkta meningslöst blogginlägg.Men ni vet.Jag har ingen annan att prata med hahaha!

Peace :)

No comments:

Post a Comment