Sunday, January 1, 2012

Goddag och hej,2012!

Well,well,well....Första Januari,ey!?Fint datum det.

Ack,man.Natten var hård.Uma vaknade av smällarna kring tolvslaget som brakade loss.
Ska väl egentligen bara vara tacksam över att det bara var runt tolvslaget det brakade,kunde ha varit mycket värre.Vaknade gjorde hon iallafall,och vaken fortsatte hon att vara.Det finns roligare saker att göra än att ligga och försöka amma en rastlös tjej till sömns.Man känner i hela kroppen precis hur vaken ens bebis faktiskt är.Skitvaken.Jättevaken.Precis så vaken som bara en irriterande bebis kan vara klockan ett på natten.Jaja.

Hon somnade igen runt två,halv tre,men fortsatte att vakna varje timme fram till klockan sex.Då vi gick upp.Mornar som sådana känner man sig för att helt enkelt skjuta sig i skallen.
Men det gör jag såklart inte.
Tar mig en kopp kaffe och sänker kraven för dagen.
Har myst med Lughán i soffan och läst.Funderat lite kring 2012,har inte riktigt hunnit tänka så mycket kring löften och så.Skulle jättegärna vilja börja träna mer,men tid finns verkligen inte.Jag har ingen annan än mig själv som hjälper till med barnen.Thom jobbar mest hela tiden,när han inte pular med sina grejer.
Och Uma ammar så mycket,och vaknar hela tiden.Det blir ju vardagsträning på så sätt att jag går med vagnen,flänger in till stan och till olika toddlergroups,men i övrigt.Nada.
Har så himla dålig hållning och allmänfysiken ska vi inte tala om.Degklump.
Skulle vara najs att tajta till sig lite!(bläää vilket uttryck.)

Men hejdå sockret.
Ska se hur länge jag klarar av att vara utan sockret.Är helt sjukt sockerberoende,så varje dag blir en triumf.Har köpt en ny almenacka som jag kommer bocka av varje dag jag klarar av.Ni lär bli de första som får veta om jag faller ;-)

Första testet blir hallon cheesecaken i kylen som vi aldrig åt igår.
Den gick ut igår(Nej,bakade inte själv.Den här gången.) och då känner man ju alltid den där hetsen att "MÅSTE ÄTA UPP NUUUUU"
Men jag tänker inte göra det.

Andra testet blir på Uma's födelsedag.Den tolfte.12 Januari.
Nedräkningen har börjat,lilla gumman :)
Imorse "sprang" hon faktiskt omkring med en napp i munnen haha.
Så det passar sig nu,va?En jeeefla napp.Okej.

Tänkte på det inatt när vi var uppe,hur mycket hon har växt på sista tiden.Hur hon inte känns som en "bara bebis" längre,utan faktiskt ett barn.Hon "visar" ju på sitt språk när man pratar med henne,hon vet när det är något hon inte får göra,hon rör på sig mer och mer på två fötter(fortfarande med stöd)..Hon lyssnar till sitt namn.Kommunicerar.Min lilla flicka <3

Och igår ÅT hon.Två måltider.Hon fes hela natten,ovan mage ;-)
Hon åt min grönsaksgryta med ris till lunch.
Hon åt min tomatsås med vegetariska köttbullar och pasta till kvällen :)

Lycka!

Och förresten.Appropå att inet ha så mycket hjälp,imorgon kommer mamma :)

Skööööööönt som sjutton.
Inte för att få "hjälp",men för sällskapet.

Hoppas er första dag på den nya året är fin! :)

No comments:

Post a Comment