Tuesday, December 6, 2011

Jag är mer än så.

Jag är så glad över att jag är jag.Jag är så glad över att kunna vara öppen om det som är svårt.I wear my heart on my sleeve,jag har inget att dölja.Jag ser inte ner på andra människor och deras val.Jag ser på min omgivning och mig själv med förlåtande blick.Jag är inte trångsynt och jag har inget behov av att behöva försvara mig själv på ett aggressivt sätt.Jag behöver inte älskas av alla..Jag har inte brist på humor,är ingen pretantiös torrboll.Jag har aldrig claimat att mina åsikter är en universiell sanning.Jag är medveten om att denna blogg till största delen reflekterar one way street- inlägg,men jag lovar,det finns mer till mig :)....Anledningen att jag tänker på detta ikväll,är pga en kommentar jag såg på Peaceful Parenting's sida på Facebook.De delade en reklam om att breast is best.Att bebisar som ammas,är starkare.Någon kommenterade " Blir ledsen av detta,min son har autism trots att jag ammat i två år.." Någon annan svarar "Ja,t.o.m amning biter inte på vaccineringens biverkningar..Amning ÄR bäst,alla ni andra som inte gillar reklamen är töntar"......Blir mörkrädd.Här är folk medlemmar på peeeeaceful paaarenting sidor och fördriver tiden med att klanka ner på andra människors föräldraskap.Fräscht,verkligen.Jag personligen tror absolut inte att autism skulle ha ett samband med vaccinering.Lika lite som jag tror att mamman bredvid mig på bänken,som aldrig ammat sitt barn,skulle vara en sämre mamma än mig!!Kära värld.Get a grip....Det ENDA jag brinner för,är att föräldrar ska må bra.Att man får göra som man vill i största möjliga utsträckning,att man för välja sitt föräldraskap...Att man vågar lita på sin magkänsla.Föräldraskapet står och faller inte med kejsarsnitt/vaginalt,amning/formula,vaccination eller ej.Jag lovar.Viktiga beslut som behöver fattas,visst.Men inte hela världen....Är sjukt trött på att folk kör upp undersökningar,statistik och böcker under näsan på folk....Den naturliga förlossningar/föräldraskaps- världen(som även jag är del av)producerar tonvis av material,information pumpas ut ständigt.En egen elitism.Om man nu ska lita på kroppens egna signaler.Om man nu ska lyssna på de egna instinkterna.Varför ska man lösa så mycket då?Varför ska man förstå på ett intellektuellt plan?Om man nu ska vara så au naturaaaal.Man kan inte läsa sig till en orgasmic birth eller ett föräldraskap utan utmaningar.Är trött på bildtävlingar med titeln " årets vattenförlossning" och se bilder på kvinnor i extas med bebis påväg ut ur muffen.Samtidigt som man claimar att det är så härligt,intimt,personligt,skyddat,heligt.Jag har inte ett enda foto från mina förlossningar.Inte under förlossningsarbetet iallafall.Det är ett medvetet val,så att kroppen och jag får arbeta i lugn och ro.Jag skulle ha upplevt det som övergrepp om någon kört upp en kamerablixt i nyllet på mig.En födande vattenbuffel i strålkastarsken ;-)...Vart jag vill komma?Jag vet inte riktigt.Skriver från mobilen så det blir lite rörigt..Men ALLT är liksom en yta.Vill folk hävda sig och trycka ner andra för att få sin ensidiga sanning hörd,då luktar det ruttet tycker jag.Oäkta.De som claimar att de gör allt rätt i sitt föräldraskap men samtidigt kör ner andra människor och deras val i samma andetag,har liksom missat poängen.De som säger att jag har misshandlat och förstört mina barn genom kejsarsnitt och vaccination,kommer nog få sig en redig shock när ungen i tonåren ba"I hate you mummy"..Väljer att operera tuttarna/skära sig,eller försöka ta livet av sig.. TROTS ATT MAN AMMAT I TRE JÄVLA ÅR OCH FÖTT MED FITTA.Suprise.Man väljer sina val utifrån vad som känns bäst just då.För en själv.Sen är det bara att follow the flow.Att vara ödmjuk inför resan.Hur man börjar?Döm inte andra.Var snäll not dig själv.Godnatt!
Published with Blogger-droid v1.7.2

No comments:

Post a Comment