Sunday, March 1, 2015

Skotripp med Uma.

Jag och Uma. Vi är aldrig själva. På det stora hela så är hon den jag alltid har spenderat minst tid med, enskilt. Lughán hade jag ju i 18 månader innan hon kom. Sen så hann Lu knappt börja på förskola innan M kom. Det var egentligen bara en höst, vinter och halv vår som hon överhuvudtaget hade ett par timmar själv med mig, och jag mådde ju otroligt dåligt fysiskt under graviditeten med M, så helt roligt sällskap var jag ju knappast.

På söndagar simmar barnen. Men Uma hade lite krupp i natt, och Lughán är knasig av trötthet, så vi beslutade oss för att skippa simningen idag. Uma var i stort behov av nya skor, då hennes boots som hon har haft under vintern har en trasig dragkedja. Den senaste veckan har hon luffsat omkring i Lugháns jättegamla och klumpiga snowboots, i stekande sol. Vintern har varit otroligt växlande vädermässigt i England i år. Skokrisen var iallafall ett faktum så vi åkte till designer outlet alldeles själva. Bussen kom inte på en halvtimme ungefär. Vi blåste nästan bort i väntan. När Uma är själv vill hon alltid bli buren. I hopkrupen över min axel. Vi köpte skor och fikade. Uma beställer alltid varm choklad men dricker aldrig upp. Många föräldrar som stirrade avundsjukt på mig där jag gick med mitt enda lilla gryn till barn. "I'm very short!", förkunnade Uma. Ja, älskling. Min lilla minikorv. De andra föräldrarna skulle bara veta att jag har två till galningar hemma. Men för ett par timmar kunde jag låtsas att jag bara hade ett barn. Otroligt märkligt. Det var underbart att bara få sitta och titta på henne och prata om saker som hon ville prata om. Vi tittade runt lite till och sen tog vi bussen till mataffären och sen promenerade vi hem. Uppskattar verkligen sådana egna stunder med barnen, det är helt underbart att få komma hem till kaoset också, men Uma kändes verkligen tankad på mammaenergi och var så glad för sina nya skor.

Nu ska jag städa kök och förbereda morgondagen plus beställa mat online. Söndagar är min tv kväll, så jag ska även titta på Call The Midwife och Indian Summers. Tacksam för dagen. Kärlek och fridens liljor.

No comments:

Post a Comment