Monday, March 2, 2015

Måndag och sjukstuga.

Malie är sjuk. Hon är mitt första feberbarn. Visst blir de andra två sjuka ibland, men just hög feber är ovanligt. Så fort M får minsta lilla virus i kroppen så slår febern till. Det har varit en rastlös natt. Vädret har slagit om igen, nu har det helt plötsligt bestämt sig för att börja snöa. Stora, fluffiga snöflingor som smälter så fort de rör vid markytan. Blött och slask. Uma går sin långa dag idag. M älskar att ha Uma omkring sig, trots att de bråkar mycket, och lägger man till sjukdom på det så är saknaden enorm. Med röda feberkinder har hon tultat omkring nu på morgonen och ylat efter Uma. Tillslut fick hon ta sin vila lite tidigare än vanligt, hon såg helt förstörd ut. Satt bredvid spjälsängen och klappade hennes spretiga hår till hon slöt ögonen och somnade. Jag hoppas på att hinna äta lunch innan hon vaknar plus blötlägga lite linser och annat småfix. Vi får inte mat förrän på onsdag så det är väldigt skrala dagar nu. Drygar ut så mycket jag kan med linser och bönor mm. Tänk att det redan är Mars månad. Tiden går otroligt fort, och jag får ständigt öva mig på att leva i nuet. Är tacksam för varje dag. All kärlek.

No comments:

Post a Comment