Tuesday, October 21, 2014

Tisdag

Tisdag. Hurricane väder imorse när jag körde barnen till skola och förskola. Fick svepa in M i sin snowsuit för att skydda henne från vinden. Skolgården är full av vattenpölar överallt, frestelsen stor för alla barnen att hoppa i. L är så ängslig när han tappar saker. Nu senast är det vattenflaskan. Han  blir så otroligt orolig och tror att lärarna ska bli arga på honom. Fick prata med dem och de var såklart helt okej med det. Uma gav mig "a big puss and a big hug" som hon alltid gör innan jag går. Malie spottade och fräste som en ilsken liten räv över att inte få stanna. Hon vill också vara stor och gå på lekis. Haha. Bara 2 år kvar ;-) Min björn. Har fortfarande inte tömt min mobil. Seg i starten. I November börjar NaNoWriMo och jag tänkte koncentrera mig på att rensa i röran. Har så mycket anteckningar överallt som jag måste fixa med. Ingen novell blir alltså skriven, men det ger mig ialafall en anledning och ursäkt att try a little harder. Motiverad att faktiskt göra något med den lilla tid jag har. En spark i baken.

No comments:

Post a Comment