Sunday, October 19, 2014

Söndag med familj.

Mobilen är fylld till bredden med bilder, och pga den teknogirl som jag ju inte alls är, har jag ej lyckats tömma den än. Waldorfbarn och allt det där. Har en väldig hang up på bilder. Är rädd för att förlora. För att det inte finns så mycket från den första, skakiga tiden efter L. Så jag håller så hårt jag kan i varenda litet memory card. Ballar ur om något går förlorat. Bilder och tid. Klarar inte av att vara försenad, blir blind av panik. Underligt.

Jättefin dag. La mig klockan halv ett och fick sovmorgon av T till klockan halv 9. Sen kom Lu hoppandes i sängen och visade upp sitt senaste alster :) Han ritar så att bläcket stänker och svetten droppar. Målar upp bild på bild i huvudet som han ger liv till med hjälp av mina Sharpies. Noggrant ska det vara. Min magiska pojke. Blir gärna väckt av det. Hans vilda vispande med armarna och glada leende, doften av nyritad bild mitt i nyllet. T blir galen av allt papper som han använder, smyger sin lilla hand genom den barnsäkra glipan till skrivaren. Bara ett papper till.

Däremot så har jag sjukt mycket vatten i öronen hela tiden, så jag har typ lock för öronen varje morgon när jag vaknar. T blir galen. Som att försöka kontakta en döv älg. Det har blivit så efter mina sena bad om kvällarna. Älskar att bada. Sjunker dödstrött ner i varma vattnet och sen så ligger jag bara där. Med öronen dränkta. Halvt medvetslös. Kliver upp och torkar mig knappt. Virar in håret i handduk och dimper ner i sängen. Somnar med halvt skållad hud och blött hår. Vaknar med afro och döva öron.

Går på så lite sömn så kroppen fick sig en sömnchock imorse efter min lilla sovmorgon. Mådde skit. Dundrande huvudvärk och värkande kropp. Märkligt. Packade ihop oss och åkte ut på landet, till fältet. Andas ren luft, skingra tankar. Where my heart belongs. Vi hade picnic och M är bedårande när hon gör precis allt som syskonen gör. Vill vara stor. Vi hälsade på lamm och gick en sväng, drack lite mer kaffe, åt lite fler kex. Sen körde vi hem och storstädade. The never ending story av småbarnslivets smuts! Jag lagade en Sunday roast och badade barnen. Uma på bushumör och L lekte hund. Sedan barn i säng. Uma är så kärleksfull att lägga. Säger I love you so much och pussar med smultronläppar, mitt livselexir.

Tänkte vara organiserad i år och köpte halloween godis tidigt. Tänkte att nu jäklar är jag smart! Har nästan ätit upp allt nu ... Ha! T började och jag klagade, sen började jag också. Choklad och Downton Abbey. Rusig av kärlek till den serien. Fin söndag. Fredens liljor.

No comments:

Post a Comment