Sunday, March 30, 2014

Mothers Day.

Mors Dag. Malies tänder krånglar, så hon har varit som ett litet sårbart skrutt! Munblåsor, loppbett från usling till katt och tand som ömmar och spökar. Älskade, sårbara, mumsiga lilla skrutt. Älskar pannakaka med yogurt, och gärna att slänga det omkring sig så att det landar på huvudet. Kletigt och grannt. Fick bada. L hade skrivit så fint i sitt kort, till mig, och ritat. Uma var spretig och galen som alltid. Mina älskade barn. En jobbig dag på andra plan men de distraherar mig och håller mig fokuserad på ljuset. Så otroligt roliga! L slog i foten och började vilt slicka, sa "Im slicking because it hurts!" Knäppgök. Kom plötsligt på att fågeln vi ritade igår inte hade några näsborrar i sin näbb så det skyndade han sig kvickt med att fylla i. Jag är trött, svullen. Äter så mycket choklad, för att fejka energitillstånd. Dippar sen. Städa, tvätta, laga, plugga. Översätta texter och fiffla med foton. Imorgon är det skola igen, skönt med rutiner efter två dagar av kaos, jag tycker om att vara själv med barnen också. Eller flickorna. L går ju till klockan 3! Helt sjukt. På fredag är det påskavslutning i kyrkan och sedan vankas 2 veckor lov med galningarna. Galningarna och skratten som bär mig.

No comments:

Post a Comment