Tuesday, March 11, 2014

Helg

I lördags åkte L på kalas hos en vän med T, och jag och flickorna stannade hemma. Söndagen kom, och jag åkte iväg med bilen. Första egna ordentliga utflykten med bilen under dagtid. Det var så läskigt. Haha! Trodde inte att det skulle vara så läskigt som det var. En märklig dag, det var SÅ varmt. Inte bara vår i luften utan det kändes verkligen som sommar! Vi har problem med växellådan så det sa pang mitt i en rondell och benen skakade så mycket, fy fan. Rondeller är det värsta, särskilt när det är rusningstrafik. resten av söndagen spenderades med att städa och att göra läxa.  Kursarbetet kryper mig i nacken och jag vet att jag måste börja öka takten med mina case studies. Önskar att jag hade fler vänner! Måndag och det var vår i luften. T kunde inte starta sin van, så han kom uväg till jobbet ganska sent, vilket betydde att han blev jättesen på kvällen. Jag var så sjukt trött att jag ramlade ihop på soffan och målade och slötittade på en film på netflix. Eat, pray, love. har velat se den jättelänge men har nästan aldrig tid med film.Så skönt att titta på en film som inte kräver så mycket deltagande och tänkande, det var fint att koppla av. Har glömt bort hur rogivande det är! Önskar att jag hade mer tid till målandet. Skrivandet också. Idag är huset stökigt trots att jag inte gör annat än att städa. Hemmabarn betyder stök. Uma är jätteförkyld, sitter och snorar i soffan och tittar på Nalle Puh. Mycket kyligare idag, så kallt imorse. Vädret växlar hej vilt och tycker synd om blommor och fåglar och andra växtligheter och djur som måste bli förvirrade. Ikväll ska jag ge T en treatment och göra klart läxan helt. I förra veckan förskte jag mig på att plugga under dagtid och det går inte så bra med en hoppande Uma i närheten och en krypande bebis. Lilla Malie. 10 månader redan, och tiden bara går. Våren i luften får mig att minnas känslan i luften när jag klev ut med Malie ur sjukhuset. Älskade, dyrbara minnen.

No comments:

Post a Comment