Wednesday, November 6, 2013

Onsdag

Egentligen har vi toddlergroup idag, jag och flickorna, men vi tar det lugnt istället. Jag har en förkylning som inte ger sig och varje kväll har jag så ont i bröstkorgen. Trött, febrig, ont i halsen och hosta. Två veckor nu och det tar på krafterna, särskilt nu när inte Malie sover om nätterna alls! Malie har hunnit fylla 6 månader sedan jag sist bloggade. Den tredje November. Jag har svårt att ta in att tiden går så fort, den fullkomligt rusar fram! Min mjuka, lena lilla chokladbulle växer snart om systern sin. Står upp i yogaställningar deluxe och hoppar framåt. Leker, och myser, snuttar tummen, gurglar och petar mitt ansikte med små korvfingrar. Man kan inte lägga henne på golvet och förvänta sig att hon stannar på samma ställe längre, hon hoppar fram och petar på allt möjligt. Det är mycket nu. Livet med tre barn står aldrig still och det är väldigt roligt också, inte bara jobbigt. Stressar lite över vinterkläder och ull och sånt, inga cash och behöver sockor och underställ till Malie. Mitt stackars fattiga barn haha! Hon har mest ärvda kläder och hänger mest i min connecta carrier. Å andra sidan har hon intvättade, mjuka kläder, vi är snälla mot naturen och hon är så rik på kärlek. Jag är så tacksam över att hon kom till oss, min mjuka Malie. Uma klippte sig för första gången i lördags! Lugg och topparna. Ska nog ta steget snart att klippa page på henne, hon avskyr tofsar och vill inte ha långt hår. Så är det bara. Why push it tänker jag. På Fredag är det lantern walk på skolan, på Söndag ska L på födelsedagsparty. Mamma var här över höstlovet och det var så fint, jag passade på att insjukna i dunderförkylning så det var skönt med sällskap. Körningen går framåt, sakta men säkert, men det får väl ta den tid det tar. Längtar efter friheten. Uma är bitsk, ljus och hoppig, älskar Michael jackson och att dansa, helst hela tiden. Tycker om att måla för tillfälligt, minst 7 målningar per omgång och glitter ska det vara också, överallt. Lu ritar mycket, tomten och en snögubbe, hus med många fönster och roliga gubbar är favoritmotiven. Han är så mjuk och älskar att kramas. Såg ett program ang. autism igår och var chockad över vissa metoder. Autism är fantastiskt också, inte bara svårt. L är världens snällaste, mest mjuka, intelligenta och kreativa lilla person. För varje negativ aspekt får man guld, guld, guld tillbaka och jag är så tacksam för den här resan. Ska mata min skrikande bebis nu. Hon håller på att få tänder i underkälen och det är ju alltid kul ...... Hehe. Kram i höstrusket!

No comments:

Post a Comment