Tuesday, October 22, 2013

Nu!




Igår var det teoriprov och jag klarde det. Så otroligt skönt. Var mest orolig över Hazard Perception delen men det gick jättebra. Lite svettigt och vissa frågor kändes obekväma men fick alla rätt tillslut. Nu behöver jag aldrig plugga något jag inte vill plugga igen haha! Halleluja. Veckan som har passerat har varit såååå hektisk, har knappt hunnit andas mellan varven. Ännu mer tillfredsställande att klara provet, känns som allt går om man vill. Ikväll ska jag köra, och plugga reflexologin som jag ligger efter lite med. Allt fokus har legat på teorin, skönt att kunna skaka av sig det nu. Refloxologin är en stor kurs där man lär sig om hela kroppens anatomi i början, drömmer om alla olika ben i foten och så när jag sover. Och rondeller och trafikskyltar. Det värsta är när Malie inte sover om nätterna, då känns dagarnar och kvällarna av plugg mycket tyngre. Ösregnar ute, jag cch flickorna sitter inne och myser i väntan på att hämta L snart. Blir nog en stilla dag inomhus, plocka med tvätt och så. På söndag kommer mormor och det ser vi såååå mycket fram emot. Har inte sett henne sedan Augusti så det blir underbart. Uma krånglar mycket, är så hungrig efter uppmärksamhet att hon trycker på alla knappar som finns. Anything goes liksom så negativ uppmärksamhet är trots allt uppmärksamhet. Hon och Malie har börjat återhämta sig efter förkylningen i förra veckan, Malie har verkligen varit superförkyld. Så rogivande att höra hennes andetag utan snor. Hon är som en silkeslen liten labrador valp. Knubbig som en björnunge. Stor och gungar på alla fyra och tar sig framåt som en larv. Påminner mycket om L faktiskt när han var bebis. Så förvinnande mjuk och fast. Älskar att stryka med fingret över hennes lilla rumphaka. Gurglar och pratar och njuter så av kyssar och närhet. Hon förde med sig mjukhet och lugn och hon gav mig frid. Suger på sin tumme och virlar sitt mörka hår. Miitt hjärtas fröjd, min kärleksplnet.

No comments:

Post a Comment