Wednesday, September 25, 2013

Små glädjeämnen i vardagen.


Downton Abbey började i söndags igen och min höst är räddad. Brukar alltid dippa lite i måendet under hösetn annars. Långt break från att träffa familjen i Sverige och brukar känna mig ganska ensam. Men i år mår jag verkligen bra! Tycker bara att det är mysigt med kallare väder. Älskar luften. Löven på träden och Michaelmas/Mikaeli. Har vait en så tung sommar så det har mest varit en börda med värmen iallafall. Ska plugga en kurs i reflexologi som börjar i Oktober och så har jag börjat övningsköra. Tycker att hemmalivet med barnen gör mig mer fokuserad med studier, effektiv och målinriktad. Idag har vi varit på toddlergroup och lunchat på skolan, cafeet på skolan lagar godaste maten. Allt eko. Bönsallad och pizza var det idag! Uma flyktig, svår, glidig men alldeles underbar. Hämtade L tjugo i ett och vandrade hemåt, pratade om vad vi hade gjort. Känner mig så himla rik med min dubbelvagn med flickorna i och L gåendes intill. Fast visst blir det skönt den vackra dagen jag tar körkort! Har som mål att ta det innan nästa sommar så vi får se. Kan inte ha en till sommar och sitta så fast. T har ju jobbat hela tiden så ingen semester precis. Och byggarbetet vid huset bredvid, fy fan. Ger mig nervflimmer bara jag tänker på det. What doesnt kill you makes you stronger som tur är. Tacksam för andetagen. Tacksam för dagarna med barnen. Vi är fattiga men rika på kärlek och det är nog det allra viktigaste. Sen skriver jag en bok och tjänar pengar haha! Bra plan. Kram!

No comments:

Post a Comment