Wednesday, September 18, 2013

En hjälte i tiden

Kristian Gidlund har gått bort. Har följt hans blogg sedan starten. Eller, det är nog en lögn. Halkade in av en slump i slutet av 2011. Till en början var jag mest intresserad för att jag är ett gammalt Sugarplum Fairy fan, men med tiden blev bloggen och hans öde min ventil. Trollband mig och så många andra. Så skicklig med sina ord. Smärtan så stor. Tomheten så sjukt stor och kroppen tung. Konstigt att  man får andnöd när man aldrig ens har träffat en person. Han skrev att döden gjorde honom mer levande. Uppskatta livet. Vi bär alla på vårt egna timglas och jag är tacksam för all sand som finns kvar. Världen har förlorat en helt fantastisk människa, en så vacker själ, men hans ord och texter har inte lämnat någon oberörd. Lever vidare, för alltid. Tack för den gåvan. Underbara Du. En sann kämpe och hjälte av vår tid, kärleken vinner alltid. Tänker på hans nära och kära.

No comments:

Post a Comment