Tuesday, February 19, 2013

Vårsol och barnmorskebesök.

Solen! Solen, solen, solen. Frosten i trädgården täcker fortfarande grässtråna på morgonen, men solen är här. Och värmer på det mest magiska sättet ever. Det känns som om solen är det enda som saknas i livet. Som om lyckan alltid är hos en så länge solen lyser. Vi har varit ute i trädgården hela förmiddagen, matat hönsen och lekt med Otho, sen hade vi pannkaksfest med dark chocolate spread, banan och keso, hallonsylt. Hann inte dricka upp mitt kaffe innan barnmorskan ringde och bad mig komma lite tidigare, inga problem då mamma är här :) Känslan att gå till barnmorskan utan dubbelvagn var helt otrolig! Så skönt. Jag har ju min privata barnmorska som jag hade med Uma också, men jag går fortfarande kvar med NHS då de är lite mer grundliga i undersökningen, vill gärna hålla koll på blod och infektionsvärden. Allt såg bra ut men jag mäter ca 2 veckor "större" än vad jag är, men det är normalt för att vara mig. Brukar få stora bebisar trots att jag är ganska liten. I blame it on my man! Skönt att allt såg bra ut. Det känner jag ju att det är. Bara bra. Till bredden fylld av kärlek.

No comments:

Post a Comment