Thursday, February 28, 2013

Sprattlig dag.

Sitter i soffan och myser och väntar på att T ska komma så småningom. Maten står och småputtrar på spisen, åh vad jag alltid slappnar av när maten är fixad! Uma den lilla rumpnissen är så himla klängig för tillfället att matlagningen är pest och pina, ofta lyckas jag distrahera henne med kritor och papper i 15 minuter ungefär men det är inte många maträtter som lagar sig själva på så kort tid. Speciellt inte när man är vegeterian och hackar ett ton grönsaker ;-) Solen i trädgården var helt underbar, myste ute långa stunden. Barnen skrek och slogs med pinnar medan jag satt och gottade mig med solen i ansiktet haha. Har fått mycket städat, sorterat och har lekt och pysslat, lite sprattlig och spretig dag med lite av varje, så all in all en fin dag. Men börjar bli tjock nu! Frust och pust när jag ligger på golvet och krålar runt med snabeldraken i högsta hugg. Värk i kropp och leder, varmt bad ikväll :) Imorgon kommer C och A på besök, hade egentligen min barnmorska som skulle komma också på eftermiddagen, men besöket blev uppskjutet pga en sjuk mamma som behövde stöd på sjukhus. Blir nog ombokat så småningom, bebis mår ju bra och jag mår bra så det är helt okej. Bra för Lu med bara förmiddagsfikat på schemat också, han blir så trött av det sociala. Uma ligger och skriker på en kudde so I better go, herregud vad den lilla damen skulle behöva sova mer. Får dra upp henne i knät som en groda och vira in henne i en filt, då blir hon alltid lugn. Precis som när hon var liten. Sjalbarn. Med mulligt, bulligt ansikte tryckt mot bröstet.

No comments:

Post a Comment