Thursday, October 25, 2012

Torsdag.

Åh vad skönt det är med en familj som är frisk. Visserligen är vi alla supertrötta, men det blir väl så med sjukdom och höst. Har tappat skrivarstinget som ni kanske märker. Språket stakar sig, men jag gör så gott jag kan. Skriver jag inget mår jag som en påse gammal potatis, så det är bara diciplin som gäller. Rumpan ner på stolen och hamra tangenter.

Nu har barnen höstlov. Eller, Lughán har höstlov. Så han blir hemma måndag, tisdag och onsdag nästa vecka. Han är ju ledig torsdag och fredag i vanliga fall ändå. Mysigt! Fast barnen bråkar sååå mycket för tillfället, och med en kattunge som tillägg så är det allt annat än stilla här hemma. Uma har sedan länge satt dövörat till när det gäller nej-sägelser från sina beloved parents. "Nej, Uma, försiktig med katten. INTE lyfta i svansen" - lyssnar inte. Hoppas verkligen att hon växer ur det. Just nu jagar jag Lughán som jagar Uma som jagar katten som jagar mig. Upp och ner, ner och upp. Mycket gnäll och skrik från unga damen, men så är det ju i den här åldern. Uppsträckta armar och bääära. Hon är ju fortfarande min bebis. Känns underligt att tänka på att de festa barn i hennes ålder redan går på förskola. Små pluttar.

Igår la både kyl och frys av. Buhu. Det är verkligen fruktansvärt! Så himla lyckligt lottad man är som har sådan lyx egentligen. Kändes lagom surt att behöva kasta det mesta ur frysen, vissa saker ur kylen lyckades vi rädda i stor kastrull med iskallt vatten, men ändå många ostar som fick åka i komposten, min älskade brie t.ex :'-( , Lagom surt att köpa nytt kylskåp. Vi behövde ett nyttändå, p.g.a mini-kyl som knappt får plats någonting i, plus gammal som gatan. Men plånboken ekar tom! Där rök julklappsbudgeten ;-) Julmat får vi iallafall plats med till jul :D

Ikväll när barnen somnat ska jag se på Hnted! Fy sjutton vilka bra crime serier de gör i England. Hunted är helt underbar. Del 5 av 8.

Imorgon jobbar Tom, på lördag jobbar Tom. På Söndag blir det nog familjeutflykt så att barnen får äventyra av sig rejält, då måndag och tisdag ser himla mossigt ut hemma med mamma liksom ;-) Får väl baka och måla lite löv eller något sådant.

På onsdag i nästa vecka kommer mamma. Längtar.

No comments:

Post a Comment