Sunday, October 21, 2012

Lugn helg.

Hej fina! :) Gårdagen var värre än någonsin för mina små skrutt, men idag verkar det bättre. Håller tummarna för att det ska vara nog nu. Att gårdagen var en sista systemtömning, och att de nu är detoxade på bakterie. Soppa igår, och soppa idag. Flush it out, as they say. Alla planer för helgen fick såklart skjutas åt sidan. passar på att gå osminkad och låta huden andas, att städa badrummet ordentligt och dammsuga överallt, svara på mail och läsa för barnen.

Tv:n har blivit min bästa vän om kvällarna nu på hösten. När barnen somnat för kvällen, städar jag köket, kokar en kopp te och slår mig ner i soffan med en kurrande Twiggy på knät.

Hösten är lite ruggig alltså. Bonar mest. Är ute det jag behöver vara, för barnens skull, men skulle inteprecis få för mig att ta en långpromenad bara för att på helgen, i pissregn och blåst.

Jag som brukar irritera mig på den tidiga julreklameringen, tycker i år att det är skönt med allt som bjällrar och doftar apelsin. Välkomnar glatt plasttomten som står och tjoar på affären och julkakorna som redan har börjat säljas. Sugen på att julshoppa.

Nä, hösten känns tung i år. Mamma säger att jag ALLTID känner så, men jag glömmer alltid bort att jag är sån tills hösten kommer igen. Jag ba "fattar inte vad du pratar om, hösten är ju så mysig så" Sen kommer den igen och jag känner mig som en degklump som slocknat. Barnen är mina eldflugor som lyser upp och värmer mig, inifrån. Tycker om att baka, dricka varm choklad och mysa. Tycker om det egentligen. Men kanske saknar jag bara Sverige lite extra mycket när det är mörkt därute. Who knows.





No comments:

Post a Comment