Monday, October 1, 2012

Hemfärd.




Nu åker jag hem till mina bebbar igen :) Har rensat hjärnan och så många tankar som innan var trassliga, har nu blivit hela, fasta, trygga punkter inom mig. Sockerkringlor från Saltå, gudstjänst och att få prata länge har hjälpt :) Har inte saknat så värst mycket då jag har varit sååå trött. Sov till klockan nio(!) imorse. Men nu när man fokuserar på resan och att komma hem igen så längtar jag ihjäl mig. Ska sniffa Umas lilla knubbiga bullkropp och krama Lulle. Koka gröt och byta blöjor. Men först: en resa till, en flygplats, med mig själv. Ensam med ett skrivblock. Vid ett bord med en krämig cappucino. Titta ut genom stora fönster och njuta av känslan att vara en liten, liten myra på en stor pulserande planet. Kanske en av världens bästa känslor. Att vara liten i det stora, att universum inte är utanför mig, men inne i mig och omsluter mig.

No comments:

Post a Comment