Friday, October 26, 2012

Fredag.

Fredag idag. Vet inte vad det är för tok som håller på med dagarna den här veckan, men de känns helt på sniskan. Igår kändes precis som en söndag, och idag. Ptjaaa. Inte är det en fredag iallafall. Men, men, det är väl bara att foga sig efter kalendern. Det blev höst inatt, på riktigt. Temperaturen droppade och t.o.m nyinköpta vinterjackan kändes tunn. Alla löv har fallit från träden, bästa tiden. När barnen kan pulsa omkring i lövhögar som sträcker sig upp till knähöjd. Minst lika roligt som snö, men de blir inte lika blöta och kalla. Win, win. Vi åkte buss in till stan imorse, barnen längtade ut. Köpte lite smått och gott, fikade, pratade och åkte hem igen. Värmde upp oss inomhus. Har köpt ingredienser till en underbar blåbärstårta som jag ska baka imorgon. Alltid mysigt att ha ett projekt hemma när Tom jobbar helg. ser fram emot söndagen och familjedag.

Ska ta tag i middagen nu, vårt nya kylskåp kom imorse, så sköööönt.

Lugn kväll ikväll. Ska se de två sista avsnitten av "Torka aldrig tårar utan handskar" på svtplay, så himla glad att de tillåter England att se det, hurray. Så himla mysigt at ha internet igen, att kura upo i soffan med filt, lap top och varm katt och titta på serier och program man missat. Mys!

Nu ska jag dricka upp min kopp kaffe. Trots att jag är den enda som dricker kaffe i huset så är jag så sjuukt dålig på att göra en god kopp. Tom gör hundra gånger bättre. Deprimerande. Men koppen är varm och koffeinkicken är där. What else do you need.



No comments:

Post a Comment