Thursday, June 28, 2012

T som i Torsdag.


Torsdag.
Tomt schema, öppen dag. Ska ta lite blodprov bara. Ljummet ute. Lite kvavt. Åska och regn skulle behövas. Dundra av sig.
Jag var så sur och trött och tråkig imorse. Barnen bråkar så att det ryker om det, och vissa dagar tryter tålamodet.
Bättre nu.

Märklig, underbar kväll igår. Tom kom hem från jobbet, jag fixade mat. Sen lämnade jag skrikande barnen till honom, drog på mig mina höga klackar och promenerade för andra gången den dagen till Fulford och skolan. Världens varmaste sommarkväll var det, och min svarta höstkappa hängde tung och slapp och oanvänd på väskan. Köpte en kaffe hos italienaren, fick gratis. Han blev uppspelt över att se mig utan barnen så sent på kvällen. Pratade en stund. Kaffe och sol och kväll och ensamheten. Bara cigaretter som saknades, men cashen är få för tillfället. För få för cigg.

Somriga människor som hånglade och ölade överallt. Mysigt.

Föräldramöte på skolan, ramlade in som yngst. såklart. Lite läskigt faktiskt, hjärtat slog. Nervös. Som första dagen på nya skolan ungefär. Men! Nu det sjuka. Min tatuerares fruga blir Lugháns förskolepedagog till hösten. Haha. Sjukt, bisarrt och konstigt.. "Jag har hört mycket om dig" sa hon. 
Wild child. Men jag är tam nu.

Jaja. Det blir nog bra. Hon var underbar. Skönt.

Fötterna blödde när jag värkte in genom dörren vid halv tio. En timma till skolan. Det betyder att jag igår gick 4 timmar på höga klackar och två av dem timmarna var med dubbelvagn.
 Jahapp.

Påvägen hem köpte jag en cola och en tidning, killarna hängde ut genom fönstret och skrek:
 "Let me come inside your p***y" - Du, jag har faktiskt varit på föräldramöte serru. Vuxen nu. 

((P.S This is England, alltså det handlar inte om ang. huruvida man är attraktiv eller inte, utan de gör bara så. I allmänhet. Hänger ut och håller på genom bilfönstrena. ))

Idag ska jag baka. Och andas. Vissa dagar inom föräldraskapet handlar mest om andningen. Andas in och ut i lugna tag när svetten och blodet stänker. Det blir nog bra. Om de bara finge sluta slå varandra så mycket och kanske överväga en timmes sömn under dagen, ba. Lyckan vore total.



No comments:

Post a Comment