Wednesday, June 6, 2012

Onsdagen.

Jag har "en sån där vecka". Jahapp. Lekis har stängt den här veckan, så onsdagsturen till gruppen med mammor och annan luft, själ, barn o.s.v blev ju inte av som vanligt idag. Rutinmänniska som man är så blir man lite svettig. Fastnade i världens regnväder idag, skrattade ihjäl oss både jag och Lughie. Han gömde sig i garaget och jag i farstun, stod och gapade till varandra. "Titta regnet mamma!!" Uma ville upp i famnen på väg hem från stan, så hon fick sitta på styret. I leopardleggins, en kissbula och hår som spretade för vinden, världens största leende. Skrattar igen. Det är skönt när man skrattar med barn. De har de bästa skratten. Sockerdrickaskrattet, nykärskrattet, sommarskrattet. Uma är helt inne på böcker nu. Skriker "buuuucka" och kommer rusande och sular första bästa stackars bok, ner i mitt arma knä, i bästa fall. Ofta i huvudet på mig. Sen så gränslar hon bestämt mitt knä och kryper ihop som en liten boll. Lilla knyte. Som en dumpling ungefär. Degig och varm och mjuk. Har alltid läst mycket med L, men nu är det dubbelt upp. Två barn som vill sitta på mig, två barn som vill hålla bok."Mamma mu gungar" kan dra åt helvete alltså. Mår illa av blotta åsynen haha. Sjukt träligt. Man vet att man borde gömma en bok när man börjar hysa personligt agg mot karaktärerna. Kråkan som ba "Du är för tjooock mamma mu"  Shut up!!!! Så himla långa konversationer om typ ingenting har dem. Kråkan och mamma Mu.Uff.

Internationella HemmaförlossningsDagen idag. Hurra.

L drog ner brallan på mig och frågade efter "Lughans special scar" och drog med varmt pekfinger mot den guppiga linjen .. Där kom du ut. När du var en liten bebis. Ur mammas mage när du bodde där. Make sense, huh? Förbryllad blick.


L kom in till köket och ville ha prinsesstårta till lunch. Kaxigt.

Nu sover hela huset och jag sitter och knattrar på Ts mobila internet på datorn. Komplicerat. Internet ligger nere igen, man blir ju trött.

Ikväll stod jag i köket och undrade vad alla flugor kom ifrån som gled omkring i mitt synfält. Tills jag förstod att det var personliga svarta prickar som dansade enbart i MINA ögon. Wtf. Coolt. Trött som sagt. Svimfärdig. Måste börja med blutsaften igen för att sparka igång det här gamla åbäket till kropp. Gör som jag vill, gör vad jag säger. Behave.

Stor kram. Saknar er. Känner ofta att jag vill ha lite egentid så att jag får blogga och skriva. Barnen tillåter inte att jag lyfter ett finger för tillfället. Knappt så att disken och städningen blir gjord. På allvar alltså.

Kärlek.

No comments:

Post a Comment