Wednesday, June 13, 2012

Några nyheter.

- I Torsdags hittade jag äntligen ett kanelbullerecept som fungerade.
- I Lördags lagade jag min allra första pizza.
- I Söndags rusade vi med bilen över landsvägarna och dog nostalgidöden över Skewsby och luften man andas där. Fan vad fint vi hade det. Minns en febrig dag då jag såg ut genom mitt fönster med liten Lughán i armarna och tänkte " gyllene år " ... Det var ett gyllene år. Inhaleringen som behövdes för att orka allt som skulle komma. Minns så väl mina första besök med mina barnmorskor. Hur vi pratade i timmar och de satt me öppna munnar och sa att de aldrig hade hört något så hemskt. Hur jag spydde ur mig alla blodiga detaljer om vårt förflutna där på vår stormönstrade vardagsrumsmatta. Hur jag höll om dem och aldrig ville släppa taget.
- I Måndags var jag på RailwayMuseum igen. Barnen älskade det.
- I Tisdags(igår) fastnade jag i ösregn med två barn och en lysande röd singelvagn utanför en kyrka som var stängd. Det var så himla kallt och barnen bara skrek. Köpte kakor och hade en sådan där fika på golvet som man inte ska ha om man är en "duktig mamma". Satte på värmen och lät barnen gå nakna och äta chokladkex. Man får ha sådana dagar ibland. Välbehövligt.

- I dag drack jag kaffe med mammorna och höll andan när de pratade förlossningar. Alltså jag är okej egentligen men hjärtat rusar som nån jävla speedwayligist. Kroppsreaktion. Tar år att läka fast man är okej med vad som har hänt. Det är ju mest fyrtioplusaere i min grupp, så varje gång det kommer en pappa dit så blir man hett villebråd hehe. Skulle bara veta att sanningen som liger och väntar under mina kläder knappast är något att hänga i julgran. "You look soooo young, how are you? *blink, blink*" - Well, I need some coffe, that's all.

- Kaffet har nämligen tagit slut, de som känner mig vet att det betyder katastrof. Tryckte till täcket kring barnen imorse och rusade in till stan som en gasell(not) och köpte mig största fetingen till takeaway. Motar migränen i grind.

- Jag är så jävla risig. Mår illa, har huvudvärk och känner mig svimfärdig. Slutkörd. Som när skor har blivit så nötta att fötterna blir blottade för varm, grusig asfalt. River upp tills det blöder.

- Jag kommer. Den 18Juli går flyget hem till Sthlm, dagen efter min prins födelsedag. Det blir bra. Första svenska sommaren på tre år. Firar födelsedag där! Niiiiice. Ladda mina pissiga kroppsbatterier.

- Idag tog min lillasyster studenten. Sjukt stolt storasyster.

- Nu: Bad, Tumblr, Bed.

No comments:

Post a Comment