Monday, October 24, 2011

Sex vanliga frågor.

1."Vet du hur en värk känns!?Med tanke på kejsarsnitten..."-Nej,jag har ingen aning,med Uma var det som magi,under alla timmar(30+) så kände jag inte ett dugg.Ej heller med Lughan,trots tidig vattenavgång och kemiska tillsatser i blodet.Värkarna har både dubbla,intensiva och täta utan smärtlindring,men jag kände i n g e n t i n g.True story.
2."Blöder man efter kejsarsnitt!?"-Nej,mina barn har nämligen inte haft några moderkakor,det brukar vara så vid kejsarsnitt.Nästan som om man inte hade varit gravid alls liksom.Ungarna bara uppstod som mirakel,ej ens samlag krävdes,ej moderkaka eller navelsträng.
3."Har man ont efter kejsarsnitt"!?-Nej,inte särskilt,dagens moderna kejsarsnitt görs via titthålskirurgi,alltså krävs bara kanske en alvedon på din höjd.
4."Visst känns det konstigt när man står upp efter förlossningen och man väger så otroligt mycket mindre,känns som man svävar va!?" Ja,absolut,jag hoppade direkt upp från operationsbordet ba:"Kejsarsnitt gives you wings" och så hoppade jag glatt ut med barnet under armen och sjukhusärken fladdrandes kring de blodstänkta benen.
5."Men känns dina barn verkligen som dina egna"?-Nej,jag var ju aldrig gravid.
6."Jag tänkte jättepositivt innan min förlossning,och så gick den bra,du kanske ska pröva det!?Och glöm inte andningen"!-Tack för tipsen,du har säkert rätt.Nästa gång ska jag komma ihåg att andas,var nog därför det inte funkade :/

:)
Published with Blogger-droid v1.7.2

No comments:

Post a Comment