Tuesday, October 4, 2011

Rubbish me.

Men ååååh,vad jag är rubbish på att skriva.Truth is.Sedan Uma började krypa finns inte tiden riktigt.Har man ambitionen att få ett hushåll att gå runt med allas själar i någorlunda okej shape,så krävs rutiner och sömn och mat och lek och närhet och "i-nuet".Cirkusen är i full gång här hemma!Toms mamma var på blixtvisit från Frankrike,så i söndags hade vi en riktigt "familjedag"..toms syster med tillhörande amazing dotter kom också förbi,kusinerna lekte så mycket!Uma var vädigt imponerad av deras lek,hon blev helt tyst.Hon som i vanliga fall håller låda så att det står härliga till.Uma Satsuma.Det var fint,det var det...

Hösten.Jag kan knappt skriva ordet:Höst,utan att bli tårögd.Oh,how I love you so.Jag är lite underdog på så sätt,älskar hösten.Love,sweet love.Vi har ju haft en ganska så random värmebölja,i förra veckan landade temperaturen på 30 grader.Nu är det svalare igen,tack!Sommaren är jobbig,svettig,insekter som flyger hit och dit och gnager på små barn.Ilsken sol som sticker barn i ögonen,barnen blir arga.;) Hösten är välkommen!

Men sen komer VINTERN,och den är inte heller nådig i barnsammanhang.Bök och stök med overaller och "lager på lager"...När vintern kommer blir jag så himla nostalgisk dock.Känns som det var igår jag staplade omkring höggravid på isen,med en liten Lughán i handen.Jag var prick 38 fullgångna veckor på juldagen 2010.Den julen glömmer jag aldrig! <3

I lördags jobbade Tom.Blir så sjukt deppig när han jobbar helg.Känns som om att tomheten ekar.Sen ville inte barnen somna på kvällen heller,så vi fick inte till vår filmstund.Men det är ooookej.Får göra´t i helgen istället.

I måndags(igår) gick jag till en ny Toddler Group i York,som satsar mycket på konst för barnen.Urmysigt!Men klurigt att bolla båda barnen,förstås.Vi målade med olika grönsaker,förvirringen var total ;)...Lughán blev lite orolig och trodde röda färgen på potatisen var blod,så han ville inte måla mer efter det.. ;)...

Imorse var vi på Toddler Group i kyrkan som ligger precis intill oss!..Jag älskar att betrakta Lughán när han leker..Älskade pojke.

Uma är en liten galning och röjde järnet hon med.Jag är så glad att hon är här,vår Uma Isobel.Herregud vad en sån där mini-människa kan förgylla ens liv!

Jag har det bra.Stressigt,men bra!Vardagen är helig och jag vill inte tänka på att en dag kommer dagen då jag inga bebistår får pussa på mer.När barnen är små.Nu.

No comments:

Post a Comment