Monday, October 17, 2011

I don't know if I love you or not..

Här en random bild på mig i regnet under mitt grodparaply.Missnöjd,tydligen.Men det var inte det jag skulle skriva om,utan Blondinbella.Ointressant,va!?Haha.Men here we go.Jag diggar Isabella.På ett konstigt love/hate-vis.Man kan säga att det går upp och ner.Ner för tillfället.Ni kanske inte följt Blondinbella och Quetzalas dispyt som uppstått,men det har skapat debatt iallafall.Handlar kort och gott om Isabellas missnöje över Quetzalas sätt att romantisera misär,ätstörningar,själdestruktiva beteenden,dåliga relationer o.s.v.Man ska vara en GOD förebild enligt BB och inte skriva om det som är tungt/svårt/tabu....Att man måste ansvara för det faktum att man är en bra förebild.Ingen människa BER väl egentligen om att ses som en förebild,men man kan ju inte neka att man har ett stort inflytande på unga kvinns om man är storbloggare.Oavsett vilken nisch man har.Jag tycker personligen att man blir mer svettig,får mer prestationsångest och får mer deprimerad feeling inför framtiden som känns ALL ABOUT THE MONEY när man läser Blondinbella än när man läser Quetzala.Jag tycker om svärta,sot och ord som lever.För trots att jag ibland diggar Isabella och hennes hurtbulle-stil,skrattade jag rakt ut när jag läste ett inlägg idag,där hon visade dagens outfit,en "cashmircape med rävskinn",för att sedan skriva "så mysigt att kunna klä sig höstigt" för att sedan skriva "är så sugen på popcorn och plopp".....Jorden anropar Isabella Löwengrip!!!!Jag finner ett svagt obehag när någon promotar sig själv och sitt varumärke så stenhårt att man blir en karikatyr av sig själv...Om man nu ska snacka förebild alltså."Tänk inte på övriga världen,flickor,sätt på er skygglapparna.Titta framåt,stenhårt,egoboost.Jag sa EGOBOOST.Skit i rävarna,klä er som ni vill,det är ju så mysigt och snyggt.Det är huvudsaken.Det ska bli så gott med popcorn och plopp,hörrni.Detta är livet som ni ska eftersträva.Ligga och dofta gott på en missoni-kudde och en pläd av dött djur.Lyckan i en liten ask..."Nu ska jag själv inte vara så tight-arsed så att jag lägger över något ansvar på BB,men eftersom att hon själv har mycket åsikter om just det här med att vara en "bra förebild"..så vill jag bara komma med en liten notering:Du är liksom same same but different,BB.Man kan ju bara komma överens om att vi är olika.Vi inspirerar på olika sätt.Somliga dricker Jack Daniels och skriver öppet om sex och säger " its all about the heart",andra äter plopp och popcorn iklädda torterat djur och säger "var dig själv!!(its all about the money)"....Vem väljer du?...
Published with Blogger-droid v1.7.2

No comments:

Post a Comment