Tuesday, October 11, 2011

Hej.Här sitter jag med en tjock liten hand i håret och ilskna små finnar,lysa som stoppljus i mörkret.



Hej! :)
Saknar er.
Saknar Dig.Bloggen.
Jag är så himla trött.Trött överallt.Kryper hela vägen ner i tårna.Gör mycket med barnen,hela dagarna.Helgen var hektisk,men fin.Var på tvåårs-partaj hos en vän som bor i en båt.Temat var "skogsdjur" och Lughán kom som en julren.
På söndagen kom Toms syster och hennes dotter på besök,barnen lekte.I måndags tog vi det lugn,då barnen är lite snoriga.Idag har vi varit på Toddler Group(Öppna Förskolan!?) i kyrkan här intill.Det var fint.Fast det blir alltid så chockade,engelsmännen,när man ammar.Haha.
"OMG,is that a real tit,I mean,a reeeal boob!??With milk in it!?
I haven´t seen one of those for a looong time,put it away,woman!"
(Det var förresten en kvinna i tidningen idag som hade ammat på "Debenhams" i ett hörn,och personalen hade avrått henne från att göra det då det skulle vara "unsafe" för henne och barnet.Vad menar de egentligen!?Om lokalen inte är säker ska väl ALLA utrymma,omedelbums!??Varför är det så provocerande med en ammande kvinna,när hälften av Englands män pillar sig på "jordnöten" med tillhörande "hasselnötter",överallt.Hela dagarna.I varje affär.BIG YUCK.
Vakna England.Breast is best.

Amningen,ja.Är lite trött på´t om jag ska vara ärlig.Det är nätterna som inte funkar!Hon vaknar varje timma.Jag kan inte slappna av,ligger där som en sur,stel strömming ba:KAN INTE SOVA.Suck.Först vill jag inte att hon ska vakna,men då blir jag helt paranoid och VILL att hon ska vakna så att jag vet att hon lever och andas.Sen när hon väl vaknar så blir jag irriterad.Hehe.Logiken.

Veckorna spinner fort.Som ett ekorrhjul.Imorgon är det onsdag IGEN och det blir Steiner lekgrupp på morgonen IGEN.Men onsdagen imorgon är ingen vanlig onsdag.Uma Isobel fyller 9 månader.9 freakin´månader!Min tös.Min älskade,älskade baktunga fjäril.Min crazy banana.Min knäppisbrudisvildisskönisbönis.Min pigga,vakna,intelligenta,nyfikna,krypande,nästan-gående,apa.(Jo för går,det gör hon nästan!!)
9 månader sedan jag födde dig.
Sedan jag födde dig.
Jag är din mamma och jag födde dig.Aum.

Som mitt HJÄRTA har SLAGIT sedan dagen jag födde dig.
Oh,sweet Uma Isobel.

Mitt första föräldramöte för Lughán sker imorgon klockan två.Med skakande fingrar och ring i öronen lyckades jag pillra ihop hans biografi på datorn.Brevet om hans liv.En förkortad version,jovisst.Men ändå.Ett liv.Snabbspolat.
Ni vet ju att jag inte kan köra snabbspolande saker!?hehe.Så jag kan tänka mig att det blev lite för långt.Läste med gråtig,ynklig röst upp texten för Tom.Medan barnen skrek i bakgrunden.Oh,the drama.
De är ju MYCKET intresserade av FÖRLOSSNINGAR,de kära waldorfmänniskorna ;-) Att man ska skriva om det alltså.
MinnasKännaTänkaÅterupplevaGråtaÄlska.Vara tacksam.
Kommer lacka fett om de kommer med nån jefla översittarattityd,alltså ;-)

Pjuuuhie.Nervös är jag,i sanning..."Intervjuv"...kallar de det.Eller "intervieeeew"..in english please.

Och mina övertrötta kottar ska springa/krypa omkring och slå på varandra och skrika "shit" å "fuck" och imponera storartat på de ylleklädda,långhåriga,gooooda,fittfödande förskolelärna.Eh.Ehehehe.HÄHÄ..hjälp.

(Ska nog inte nämna att jag äter för mycket vingummin med en massa E-nummer i,att Lughán tittar *allt-för-mycket* på Nalle Puh ibland...Att han även sett ett eller två avsitt av Big Brother med mig när han varit på myshumör och jag varit på lat-morsa-humör...Och att jag,om jag hade pengar,antagligen skulle operera mina hängtuttar.Och gå på regelbunden Brasilian Wax.Ja.Det ska vi vara tysta om.)

Imorgon ska jag till läkaren ang.min mage.Kan typ inte äta någonting utan att få SJUK kramp.Hej förlossnings deja vuuuuu.Nejrå.Så farligt är det inte.Men det gör mig svettig iallafall.Också växlar jag mellan förstoppad/dirrepirre/förstoppad/dirrepirre.
(Men sluta läs min blogg dårå om du blir äcklad!!!?)
Särskilt efter mjölkprodukter,rotsaker,kolhydrater.
Sällan efter.Protein typ..Kul matliv man får då.
ETT ÄGG,MEN VA GOTT.
Är vegis och vill väl förbli sådan
-trots att jag medger brist på motivation ibland-.

Pratade med mamma häromdagen.
Jag:"Åååh jag börjar känna mig bra i kroppen på riktigt nu.Har inte ont i ärret så mycket längre.Jag känner mig hel,liksom.Ej trasig."
Mamma:"Du sa PRECIS samma sak exakt nio månader efter du fick Lughán.Och PRECIS efter det så blev du gravid med Uma."
Jag:"Äre saaant!?Men va faaaen.."

Jag hoppade över ligget som erbjöds igår.
Måste bli bättre på de där små pillrena.


(Vad är grönsaken "Swede" på svenska förresten!?..Kålrot!?..I ugn,idag.Fyfan vad ÄCKELPÄCKEL...Som en svettig armhåla,smakade det.Fy.)

(Hittade förresten en klump på huvudet idag.Bakhuvudet.Typ en knöl har vuxit på mitt bakhuvud.Passande då,hypokondriker som jag är,att jag ska till the Doc imorgon.Får la fråga om det då.)

Hörs snart,sweet peas.

No comments:

Post a Comment