Thursday, September 8, 2011

Uttråkad morsa deluxe.

Usch.Nu vill jag hem igen haha!Saknar min man så himla mycket.With every heartbeat.
Saknar att vara i MITT hem med barnen.Där de har sina egna små favoritställen,där vi har vår trägård,vår vardag.Nu har York Steiner School öppnat igen,vilket betyder att lekgruppen också har börjat..Ååååh.Längtar efter mina kaffemammor,längtar lek med de andra barnen.Längtar efter Tom.Längtar efter MIN vegetariska matlagning haha.Längtar efter ett kylskåp fullt med grönsaker.Längtar efter att få städa mitt hem,bädda sängarna.Pussa barnen godnatt och lördagsmysa med Tom.Saknar familjelivet.Himla intressant hur man förändras.Fascinerande att komma hem till barndomshemmet och inse att man inte är den samma som man en gång var.Jag har en egen familj,ett eget hus,i ett annat land.Stort och konstigt.Härligt med självständigheten,men också märkligt hur man kan förändras så mycket på så kort tid.
Uppenbarligen är man som människa aldrig nöjd ;).När jag är i England blir jag irriterad på att ständigt vara så "anonym",men det är det jag saknar när jag komemr till Sverige.Saknar att gå på gatorna i York och bara vara jag,med mina barn...Har nu levt efter devisen "Ensam är stark" alldeles för länge,det har blivit som en gammal vana.Ensamheten och självständigheten har kommit att bliva en skön mantel.Nice and cozy n' all that jazz.

Träffar ingen alls.Träffar inga vänner.Är så låst med barnen,men det är min trygghet också.Följer barnens rutiner.Plaskar i vattenpölarna,leker i parkerna.Äter svenskt lösgodis varje dag,mmmmmmm.TjockisNorisGottis.Idag ska jag dock iväg,hem till syster S med barnen....Det är förbjudet att åka rulltrappa med barnvagn i England,så jag har faktiskt aldrig gjort det i hela mitt liv.Det får bli kisshissen istället idag.Kisshiss,kisshiss,kisshiss!

Appropå lekparker,fy vad sur jag blev när jag kom till lekparken för ett par dagar sedan och en pappa och en farmor(tror jag att det var) satt och rökte medan treåringen lekte för sig själv.Blir verkligen SJUKT provocerad av människor som röker i en lekpark.Och då är jag ändå "rökare" själv.Eller.Inte rökare,som i RÖKARE,men det händer.Det händer att jag tar en cigg ibland.På kvällen när barnen sover.Byter kläder,duschar efteråt förstås.

Om jag röker på stan,håller jag alltid cigaretten borta från andra människor,speciellt om det går en barnvagn/barn/gravid kvinna förbi.Tycker att det är respektlöst att röka folk i ansiktet.Jag står aldrig vid en busshållsplats och röker,då går jag undan.Kommer ihåg när jag var höggravid med Lughán när jag bodde i Harehills-Leeds,stod i busskön och hon framför började röka.
Fett aggro blev jag.har folk ingen hjärna eller!?Oerhört frustrerande med korkade människor.

Mitt gulliga jag försvinner när jag ser folk röka i lekparker.I'm a tiger.

No comments:

Post a Comment