Thursday, September 1, 2011

I've been running all my life.






Me and Uma in some looove action!
Well.Tired baby,crazy mama.

Lughán hade ett bättre avslut på dagen.När det hade åskat och haglat och klarnat upp igen,kom syster A hem från skolan.Så vi gick till Apoteket för att köpa rumpsalva till Uma och nagelsax.Har rivsår över hela tuttarna och nacken,de växer ju som ogräs,de små naglarna.Ouch,baby.Ouch.

A råkade nämna "tåg" för Lughán,alltså tunnelbana,innan vi gick till Apoteket.
Igår åkte vi till Vällingby för att handla barnkläder,och Lughán fick då sitta på ett riktigt säte,alltså gå ur vagnen.Han satt med världens största ögon och och sa gång på gång "Lughie tåg,Lughie tåg"...

När vi gick av skrek han som en galen tjur.Hela vägen hem.

Såååå.Att nämna ordet "tåg" för honom är verkligen ingen bra grej.Fick muta honom med glass(!!!!) för att han inte skulle få för sig ännu ett hysteriskt anfall inne på apoteket när han inser att han INTE får åka något tåg idag.Jag kände mig ganska så rebellisk jag med.Lughán fick glass före middagen och jag fick känna mig som en sån där "careless" mama.Fett cool asså ;)

I England hade det inte varit en big deal,där glider de flesta bebisar runt med både glarre och choklad,men här hemma i Svedala är det ju ekologiska små "squeeze" smoothies i glättiga färger som gäller!..Och där satt Lughán i kylan som en hagelstorm efterlämnar sig,och käkade hallonvanilj-strut runt middagstid.Gott.Han var så nöjd och glad.

Lilla Uma-trött bajsade och somnade.Fick sjunga flera omgångar och läsa flera böcker för Lughán innan han tillslut slöt sina stora bruna.Älskade lillprins.

Pratade med Tom en snabbis och blev sakna-sjuk.Saknarejsaknarejsaknarej.
Saknar hur han luktar och känns och ser ut när han kommer hem sotig från jobbet.Och säger "Hey baby,how's your day been!?"..Vardagspratet.Att vakna med honom och att gå och lägga sig med honom.Det är en härlig känsla att sakna "vår familj"..Vi är verkligen en familj,och jag är så stolt över vad vi har och vad vi har skapat tillsammans.Saknar hur han luktar när han smetat in sig i Weleda-produkter efter världens längsta dusch,när han går och lägger sig.Älskar när han klagar på sin dåliga skäggväxt haha.Jag hör hur hans svär inifrån toaletten när han råkar skära sig på de billiga engångs-rakhyvlarna han använder,trots att jag tjatar på honom att få tillåtelse att köpa bra grejor till honom.
Han är världens bästa duschare.Tvätta tå,för tå.Jag är en såndär snabbis som duschar de vitala(Häh!) delarna,på typ fem minuter.Det är vanligare att jag badar,men då blir vattnet alltid så varmt att jag dånar.Inte har någon energi att lyfta tunga armar och tvätta/raka mig.Jag går sorgset upp igen.Jag är en liten snusktant!Fett ofräsch.
Anyway.Nog om min personliga hygien.
Nu ska jag läsa lite.Och duscha(!!!)..Och.Sova.Lite.Innan Uma vaknar igen.TröttisMammis.

Kram!


No comments:

Post a Comment