Tuesday, August 20, 2013

Sömn.

Sitter på sängen i sovrummet och betraktar Malie's lilla gestalt i sin säng. När hon fyllde 3 månader fick hon prova att flytta från storsängen till egen cot i hopp om ökad sömn, och visst funkar det! Hon sover mkt bättre nattetid. Sedan Uma's eviga snuttande i månaderna 15 så kände jag mig ganska utbränd nästan direkt med Malie. Att bli sparkad i öm, snittad mage och nackspärr och skit. Nä. Sedan hände miraklet jag så länge bett om. Malie tar tumme. Ganska nytt det hela så kanske inte ska ropa hej på direkten, but still. Hon tummade sig själv till sömns här om kvällen. Ja, du läste rätt. Jag som inte föder barn som sover. Efter månader av reflux helvete har det äntligen börjat att lägga sig och min lilla husmus är numera medicinfri. Kommer inte sakna de kalla rören nerkörda i nyvaken, mjuk bebbestrupe varje morgon :*( This too shall pass och jag är så otroligt nerkärad i min mjuka chokladbulle. Var jag så här kär med de andra två? Måste ha varit. Det är väl därför jag har tre barn haha. Konsumerar bebisar som andra suger i sig nikotin. Men självförtroendet växer med varje barn man får, och ökat självförtroende ger ökad vingbredd ger ökad frihet ger ökad tid till att bara älska och skita i allt annat. Med L var jag nog bara så himla broken. Att han var världens bästa men jag var världens sämsta gav ingen guldkant precis, men med nummer tre, min heliga trea, med henne vet jag ju att jag är bäst för henne. Utvald och så. Så vi är bara kära och galna utan inre kamp. Behöver inte erövra mitt moderskap, jag är redan hennes. Min lena, roliga, knäppa, mjuka. Håller ihop händerna som en liten älskvärd buddha baby och fnittrar när jag pussar henne på magen så att näsan min kittlar. Är ganska lättskrämd men tycker att bus med mig är roligt. Pussar på kinden som blir till stora leenden och en liten mjuk nacke och hals att sniffa på, panna, kind, små läppar och världens sötaste andedräkt. Starka fingrar som greppar hår och halsband. Veck överallt och det där leendet som får det att rusa av eufori och kärleksfyrverkeri i hela kroppen. Malie ger mig sockerdricka i benen och silke åt min själ. Nu sover hon. Alltid rörd, forever yours, hjärta, kropp och själ/ mamma.

No comments:

Post a Comment