Sunday, August 25, 2013

Och hjärtat brinner.

Vet inte riktigt vad det är, men när jag lägger mina barn blir jag alltid så himla gråtig. Sitter där som en knasboll och stora, blå glaserade ögonkulor och bara känner för att grina så att det skvalar om det. Skulle lägga L idag och jag älskar hela honom. Han har badat och doftar tvål och han vill att jag ska pussa hans mage. Klappa. Krama. Hopp i sängen nu så läser vi! Vad vill du läsa? Halvan och sopbbilen! Okej. han berättar för mig om saker han tänker på. Världens strta privilegium, att få sitta på söngkanten hos ett barn och bara vara. Lyssna och hålla om. Bara bruna ögon som möter mina. Då är det värt allt det jobbiga. Alla timmar av kamp försvinner, brinner upp i stunden han klappar mitt huvud, håller om mig, gnuggar näsa. Han säger att jag har "blck hår" och att alla blonda är "ginger". Förutom farfar förstås, för han har vitt hår haha. Min prins. Min mjuka, älskade, kraftfulla prins. Har upptäckt lego, vill leka hela tiden. Tittar noga i instruktionsboken och älskar när man leker med honom. Jag ger honom den tiden. Jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag. Igår åkte jag iväg en hel dag för att putsa på min tatuering. Så himla skönt med egentid och varm kaffe och tidning och prat med vän, men åh. Jag saknar ihjäl mig, ändå. Saknar mina korvar och vill bara bita i Malies dubbelhakor, lyfta Uma mot skyn och läsa för Lughie. Vill bara vara med er. Man blir ju så beroende av det kroppsliga. Jag undrar om det kommer attvara som ett gapande hål av närhetsbehov inom en när barnen växer upp. Att ha en bebis att lukta på och leka med. Det är det bästa jag vet! Och jag skulle inte byta ut det för allt i världen. Jag och Malie är kära. Kan inte sluta peta på varandra och garva åt varandra. Hon är så jävla mysig bara. Mjuk, älskvärd, lugn liten klump som ät så himla toksöt att man får bita sig hårt i tungan för att inte sluka henne hel med hull och hår. Min chokladbulle!!!! Puss, puss, puss, puss. Två veckor kvar tills sommarlovet är slut och då är det verkligen höst. Livet känns så flyktigt. Vill vara här för alltid, inte bli gammal, vill inte att barnen ska växa mer haha! Jag älskar er. Jag älskar livet, människor, konsten, jorden, pulsen, möten. Mitt kaffe. Min kille. Min familj. Brinner mitt hjärta!

No comments:

Post a Comment