Monday, July 29, 2013

En födelsedag.

Idag fyllde jag år. 23 hela. Känner mig ganska gammal. Väcktes av en svajande, smal ros imorse,  Lughán som bar. han sjöng Happy Birthday med en spröd och klar stämma. Blygheten flackade till lite i hans blick men han var så himla glad över att det var min födelsedag. Så himla fin. Sjöng så fint. Har ofta lite svårt med min födelsedag, vet inte varför. Det har regnat ömsom varit sol.Märkligt, varmt, spännande- Mycket kärlek, lite ångest. Jag och familjen har varit på en liten  aktivitetspark med djur. Tittta på grisar som sprungit tävling och klappat på hästar. Ätit på Pizza Hut. Jag köpte lite vattenfärger, längtar efter att måla mer. Barnen hade så roligt! Det är det enda jag vill ha i födelsedagspresent. Lyckliga barn. Att känna att jag gör ett ok jobb. Sommarlov är ganska ensamma, så en utflykt var så välbehövd. Tom hade bollat runt dagarna lite, så han var ledig idag. Malie krånglar mycket med både sömn och mat, amningen känns som ett minfält. Vad man får och inte får äta.

Det har varit en fin dag, men en tung dag samtidigt. Vår granne har inte långt kvar, en chockdiagnos och ett par veckors tidslinje ungefär. Från diagnos till evig sömn. Har suttit och plitat ihop ett slags brev. Vet inte riktigt vad man skriver till en människa som står vid klippavsatsen och the unknown breder ut sig under fötterna på en. Skriva om ljuset när det mest känns som ett totalt overkligt mörker.

Har många möten den här veckan, många mail som ska iväg. Skolbeslut ang. Lughán etc. Det står aldrg stilla i en trebarnsfamilj, det kan man lugnt säga iallafall :) Tänker mycket på framtiden. Tänker mycket i allmänhet. En vacker dag när jag inte ammar längre ska jag börja ge mig ut och springa av mig allt som tynger mina axlar.

Nu ska jag krypa ner hos min alldeles egna värmekudde i sängen. Min lilla tjockkorv. Mammas älskade Malie.

No comments:

Post a Comment