Wednesday, July 3, 2013

2 månader.



Hey baby. Min lilla sammetslena husmus, snarkmus. Snurvlande, sniffande, sökande. Doftar så sjukt gott och har så många mjuka kroppsdelar. Kärleksmums deluxe. Lilla sköldpadda, mjuka hud, bruna mage. Långa fingrar, tår, ben. Milda, snälla bambi-ögon och fjunigt hår som spretar på morgonen. Yrvaken gloria. Ler och fnittrar och skrattar mot mig och det kittlar tårkanalerna varje gång. Formar munnen som ett o och gurglar kärlek. Sover inte mycket, ont i magen, skriker. Jag är trött som ett as typ. Och så ler du och då dansar det älvor i hjärtat och fjärilar i bröstkorgen och bara jag får kaffe och dig nära, nära så mår jag bra igen. Så stark i nacken och tittar så koncentrerat. Blir lugn av musik och att ligga i storebrors säng och mysa. Är mitt hjärtas fröjd och är en liten trooper som sväljer sin medicin dag in, dag ut. Alltid där, alltid nära. Bärsjalsbarn. Bröstbarn. Mitt barn. Älskade Malie, 2 månader av dig. Min allra minsta, min yngsta, min baby. Otroligt beroendeframkallande och så berusande, bedårande söt.

No comments:

Post a Comment