Tuesday, September 14, 2010

Plask i galon och skinkost.

Pilt promenerade i sina nya gummistövlarna iklädd galon.Dansade och plaskade i vattenpölarna medan vinden ven och solen sken.Äskar att titta på honom när han lever och är så närvarade.En liten vilde med modigt hjärta och mjuk,bestämd själ.Han blev smutsig,smutsig.La märke till att jag borde ha tvättat honom uner naglarna mer noggrant innan han somnade nyss.Svart,svart sand mot vit mjölkflaska.

Nu bränner det om magen.Ärrvävnad och bristningar.Runt naveln speciellt,och blindtarmsärret.Det blir så när man bär barn som sparkar bara för att han vill leva,leva,leva.Inte sitta i vagnen!Då får man ta lite misshandel.

Jag är så himla avig.Glömde lägga märke till om hon som sålde blommor till mig sa att jag skulle beskära kvistarna innan vatteläggning eller ej.Jag ville ha mera vilt i födelsedagsbuketten.Det sa jag till henne också.Typ "mera vilt,mera vilt",varannan mening.När jag sedan vandrade hem i motvind med ett fast grepp kring buketten av 150Riksdalers värde undrade varför fanimej jag inte bara gick ut i skogen och plocka ner en tallegren och some rönnbär.Om det nu tvunget skulle se så himla vilt ut alltså.

Sedan var jag tvungen att köpa med mig en syndig skinktub mjukost du vet.Som en alkoholist famlade jag ner den under vagnen.Oekologiskt,ovegetariskt.

Hej miljöpartiet,får jag rösta på er?

P.S Jag har ätit två tunnbrödssmörgåsar med den dära skinkosten nu.Det var härligt fel och gott.

No comments:

Post a Comment