Thursday, January 1, 2015

Gott nytt år!

Gott nytt år el bloggo! Dagen har firats som de flesta andra nyårsdagar. En fika på Costa och lite sjukdom. Lughán är sjuk. Jag själv har legat nere i influensan typ hela julen, ej mag, men alla andra möjliga symptoms. Värken i kroppen, febern och hostan/halsen var värst, så det är väl min slänga som prinsen har fått. Han blir aldrig sjuk, så det är ovanligt att se honom så slokande. Utmattad. Han hade tydligen gått och lagt sig självmant på mitt på dagen medan jag och Uma plus min mamma var och fikade. Regnet föll och det blåste. Precis som det gjorde den första januari 2014. Same, same, different year. Har ganska mycket att fixa inför Umas fyraårsdag, så det är bra att jag mår bättre nu, influensan har gått över till bara förkylning. Men tröttheten sitter fortfarande i, sjuk trötthet! Måste boosta mig. Bli mer hälsosam. Mindre socker. Malie har också hostat hela kvällen, lilla skatten. Hon börjar komma till ro först nu, och jag har precis lagt Lu som hade piggnat till efter tretimmars luren som han tog mitt på dagen.

Vår nyårsafton var väldigt lugn. Jag, mamma och Thom. Champagne, lyxburgare(vegetariska såklart!) och frusen creme fraiche tårta. Gott. Lyckades hålla oss vakna till tolvslaget men sedan blev det sovdags. Sovandet är som vanligt en bristvara i huset, Malie är boven i dramat. Nu är hon ju krasslig också vilket inte hjälper. Stackars liten. De stora har precis fått en våningssäng, och jag tycker att de är tappra som delar rum. Jag har länge känt mig lite avig inför det, då L med sin ordning och bestämdhet behöver egen space och en plats att varva ner, och Uma behöver sitt. Trots att de har en väldigt nära relation så behöver de ha sin egen lilla hörna, en frizon. Men hon har hållit god min när vi flyttade in alla hennes leksaker till Lughán, så himla underbar. Det har blivit väldigt mysigt inne hos dem, och de trivs. Det är en tillfällig lösning fram tills dess så M är tillräckligt stor för vångingssäng. Då flyttar Uma upp, Malie blir nere och L får flytta in själv i lilla rummet. Det är ett litet pusslande men det blir nog bra tillslut.

Imorgon åker mamma hem efter att ha spenderat mellandagarna här. Börjar vänja mig vid tanken på en vardag som kommer att vakna till liv inom kort. Känner mig väldigt ljus när jag tänker på 2015. Och det är fint för att vara jag, min tidsångest är nämligen inget att leka med! Fyller 25 nästa sommar. Så sjukt. Och Uma 4, nästa måndag. Min varma, mjuka virvelvind.

Önskar er en god fortsättning på det nya året. Må kärlek omge er.

No comments:

Post a Comment