Tuesday, December 30, 2014

Det nya.

Imorgon, sista dagen av 2014. Det är en väldigt stapplande och trött själ som ramlar in i det nya året. Vill trycka på paus, hinna samla mig lite, bara en stund till innan det nya året står vid dörren. I vanliga fall är mellandagarna dekadenta. Upptagna med barn och städning, visst, men ändå en tid för reflektion. Men i år fick jag influensa. Natten till julafton. Med fuktigt hår och värkande kropp skakade jag tryckt mot väggen, fönade kroppen varm. Svor inombords. Jag kämpar ska gudarna veta. Sliter som ett fjättrat djur i min grotta. Hade så gärna velat få en frisk jul i enda julklapp, men inte ens det. Ho ho ho. Vad är det för tjänster denna bittra tomte tar i utbyte för lite hälsa, huh??? Va, va,va? Alvedon blev mon vän och det var magiskt ändå, men jävla så sjuk. Varenda symptom hade jag. Tar mig tillbaka till mörka moments och det tär verkligen. Vill inte vara sjuk, inte vara svag. Livspusslet är ett för litet ord. Mitt livspussel är ett pussel där inte ens bitarna passar när man väl har funnit dem. Sidan av ansiktet tryckt mot asfalten, händerna i skruvstäd bakom ryggen. Jag är trött. När influensan har slutat rivas kommer tröttheten tung och bortdomnade. En trötthet utan botten. ingen tid till eftertanke och motivation. Och löften, vad är det? Om något vill jag nog försöka lova att vara snällare mot mig själv. Att vara lite mer lugn. I ett skruvstäd tar energin snabbare slut när man försöker krångla sig ur greppet. Det går inte just nu. Kan väl lika gärna ta det lite lugnare nu när jag ändå sitter fast. Fokusera mer på det allra närmaste och försätta rensa bland både materiellt bråte men även inre grus. Jag ser ju ljuset dagligen och uppskattar det, på knä i tacksamhet. Räcker med Umas varma armar och Malies blick under lugg, Lugháns tankegångar och varma ögon, för att det ska gå och funka. Det funkar ju. Livlinjan är trots allt otroligt stark. Får vänta ut det andra. God fortsättning förresten, el bloggo. Du brutna, du fåordiga och trasiga. Ska försöka skriva mer också. Inte bara här men i allmänhet. Kram.

1 comment:

  1. Åh så roligt att du skrev ett inlägg. Har verkligen saknat det. Hoppas du snart känner att du får kraften tillbaka!

    ReplyDelete