Wednesday, November 21, 2012

Och regnet som inte slutar att falla.

Ja herreeee vad det regnar ute. Positiva: Hundbajset på trottoaren regnar bort, thank god. Hundbajs är det värsta jag vet. Toddler group idag, vi var få som hade lyckats pallra oss dit genom floden. Satt och pysslade med klister och glitter och åt kakor. En av mina finaste vänner i gruppen ska ha bebis vilken dag som helst! Så himla mysigt. Man vill krypa upp och mysa mot hennes varma, stora mage. Ska bli så underbart att se vem som tittar ut. Hon har mina barnmorskor till sin hemmaförlossning, och jag blir ljus i hela mig när jag tänker på det. She's in for a treat, that girl. Det är det vackraste som finns, att föda i ljuset av två trygga typer som står vid din axel genom vått och torrt. Svårt att få det fel med de två. Jag tog min superjacka och hoppades på det bästa imorse, resultat dyngblöt degklump, in till benet frusen. Nu är det jul igen, och nu är det jul igen o.s.v. De säger att jag måste vänja mig. Mer jul än så här blir det inte i England. Hehe. Jag längtar advent. Advent Fair i helgen, det blir mysigt. Längtar efter första December. Det blir bra det här :)

No comments:

Post a Comment