Monday, July 13, 2015

Till London

Jag sitter på ett skramlande tåg till kings cross. Jag ska egentligen bara plocka upp mitt pass, men jag blir borta över dagen. Tåget ikväll anländer klockan 12.40 så det blir ganska sent. Märkligt att vara på resande fot. Blir rastlös utan barnen, samtidigt som jag vet att jag borde lära mig att slappna av och bara vara när jag får chansen att vara själv. Men det är som om det går på autopilot, är så van att vara själv med barnen och alltid vara där och tillgänglig och på g och behövande. Så van att ha händerna fulla. Har tagit med mig bok och skrivbok och ska se om jag får tillfällen att skriva och reflektera lite. Ska nog försöka ta mig från swedish embassy till Oxford circus också. Kanske shoppa lite om jag får en stund över.
Det är mycket just nu. Sista veckan tills skolavslutningen som sker på fredag. Presenterar till lärare som ska inhandlas och kort som ska skrivas, blanketter att fylla i och kakor som ska bakas. På fredag är det även Lugháns födelsedag. Han fyller 6 år. Det känns overkligt att min förstfödda fyller hela 6 år. Jag minns det som igår när han kom till oss. Resan har verkligen inte alltid varit lätt, men jag är väldigt tacksam. Som jag skrev precis när han hade fötts, we are the planets and he is the sun. Vi kretsar kring dig. Det känns som att jag tänker tillbaka på ett annat liv när jag tänker på den tiden, när L var helt färsk. På 6 år har allt förändrats fundamentalt. Jag älskar honom så mycket. De utmaningar han utsätts för dagligen kan bara en väldigt speciell liten själ hantera, min krigarprins, min solgud. Han har valt att fira sin födelsedag med två nära vänner. Vi ska bowla och gå på restaurang. Och mamma är här. Hon kom i fredagskväll. Det är fint. Bjuder på en selfie från en tågtoalett. P.S Ej gravid, bara småtjock.

No comments:

Post a Comment