Thursday, June 19, 2014

Din mjuka själ.

Önskar att jag kunde fånga the essence of you, I ord, bild, lukt. Önskar att jag kunde förklara med ord hur varmt dina bruna ögon glittrar och hur full av kärlek du är. Håller din apa nära, nära hela tiden och suger på tummen. Vinkar t.o.m med tummen i munnen. Jag säger "puss! " och du kommer mot mig. Böjer på ryggen som en mycket gammal liten gumma, slutar ögonen och skjuter ut hakan. Är så generös med sina kyssar. Antingen med läpparna slutna och krökta eller med framtänderna på display. Ibland tungan ut. Dina varma armar som korvar sig kring min nacke, mjukt och lent. Glädjen i henne. Älskar att krypa upp för trappan och att leka på syskonens rum. Att leka prästens lilla kråka, row, row, row your boat och att dansa och göra piruetter till I like to move it. Min bästa, mjuka bulle-bebis. Min mjuka chokladpralin, mitt hjärtas fröjd. Petar inte på kattungarna, utan böjer dig med händer på knäna i djup beundran och stor tillförsikt. Tar Umas plats i soffan och njuter. Är kärleksfull trots ibland hårda slag från syskon. Alltid full av humor. Alltid redo för äventyr. Luktar alltid gott. Min Malie.

No comments:

Post a Comment